مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان گفت: 97 میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن به صنایع استان همدان پرداخت شد.

تسهیلات 97 میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن به صنایع استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ کیوان گردان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 3 ماهه نخست امسال 97 میلیارد ریال تسهیلات از بانک صنعت ومعدن دریافت شده است .

وی ادامه داد: در منطقه ای که قرار است پتروشیمی احداث شود مطالعات ژئوتکنیک انجام شده واز مشاوران در این زمینه استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان اظهار داشت: پس از تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تکالیف برای وزارت خانه ها مشخص شده است که طرح رونق مهمترین طرح اقتصادی در این زمینه است که در استان ها ستاد تسهیل ورفع موانع تولید تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مجوز راه اندازی 7هزار و500 بنگاه غیر فعال ونیمه فعال وبا فعالیت بالای 70 درصد داده می شود، خاطرنشان کرد: سازمان صنایع کوچک استان ها این اقدام را دنبال کردند وراه اندازی 2 هزار و500طرح نیمه فعال نیز در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه عمده کار به پرداخت سرمایه در گردش برمی گردد اظهار داشت:پیگیری باید در این زمینه انجام شود و کار در این زمینه آسان نیست وگرفتاری های اداری و حقوقی نیز وجود دارد.

کیوان گردان افزود: شاید نتوان برخی از واحد های تولیدی را بشکل مجدد فعال کرد وپروانه بهره برداری وواحدهایی که دیگر توان تولید را ندارند ویا تمایل به ادامه فعالیت ندارند باطل وبه سرمایه گذاران دیگر برای اجرای طرح های دیگر واگذار شود.

وی به آموزش 100 هزار نفر از کارکنان واحدهای تولیدی اشاره وعنوان کرد: آموزش این کارکنان در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی وسازمان صنایع کوچک قرار دارد که در استان همدان آموزش 900 نفر در 37 دوره برگزار خواهد شد که در این زمینه 25 دوره مهارتی و 12 دوره بشکل مجازی پیش بینی شده است.

گردان با اشاره به راه اندازی خوشه کشمش ملایر گفت: فرآیند های حمایتی برای تشکیل این خوشه در حال انجام است و80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است روند توسعه آن ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: تعدادی هم از شاغلان در خوشه ها با مشکل بیمه روبرو بودند که با پیگیری ها برای زیر پوشش بیمه قرار گرفتن افراد انجام شده ونتایج خوبی هم داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: در روستاهای دارای خوشه مبادلات مالی با مشکلات روبه رو بوده که در این زمینه بانک صادرات پذیرفت با حضور در روستاها و نصب ATM به تسهیلات در روند مبادلات کمک کند.

گردان گفت: 5 خوشه هم زیرنظر شرکت شهرک های صنعتی قرار گرفته است و حمایت از خوشه ها براساس اولویت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.