فرمانده نیروی انتظامی استان همدان گفت: خبرنگاران نقش موثر و بسزایی در امنیت ذهنی و روانی جامعه دارند.

نقش موثر خبرنگاران در امنیت ذهنی و روانی جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدیان نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش مطبوعات نقش بی بدیلی است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست افزود: بخش مهمی از جامعه را خبرنگاران واصحاب رسانه رقم می زنند.

وی ادامه داد: رسانه ها موجب رشد فرهنگ عمومی  در جامعه می شوند و پلی بین مردم ومسِولین هستند همچنین رسانه ها بازوی پلیس در ارتقای امنیت هستند.

وی اظهار داشت: قتل یک پدیده اجتماعی محسوب می شود که بشکل ناگهانی و در لحظه رخ داده می شود و پیشگیری از آن نیز امری دشوار است.

مهدیان نسب با اشاره به اینکه برخی از افراد برای عقده گشایی با اعصاب پلیس بازی می کنند، خاطر نشان کرد: امسال 5 فقره قتل در ملایر رخ داده است که چهار نفر از متهمان به قتل دستگیر شدند.

وی ادامه داد: یک مورد قتل هم در 13 کیلومتری ملایر رخ داده که مامورین پلیس در حال رسیدگی نسبت به علت وانگیزه قوع این قتل هستند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با بیان اینکه امنیت جامعه حاصل یک کارجمعی است اظهار داشت:برخی افراد برای مسائل شخصی بدنبال  خدشه دار کردن امنیت حاکم در استان هستند.

وی افزود: در 4 ماه گذشته امسال 80 هزار تماس تلفنی با پلیس انجام شده است که 50 درصد ار آنها عملیاتی شده است.

وی به ارتقا فرهنگ ترافیک ورانندگی اشاره کرد وگفت: یکی از نیازهای دقیق واساسی در جامعه ارتقا فرهنگ ترافیک و رانندگی است.

مهدیان نسب خاطر نشان کرد: بخشی از جاده های باید ایمن سازی شود که در استان همدان این جاده ها شناسایی شده و برای ایمن سازی ان ها اقدام کرده ایم.

وی تصریح کرد: عوامل پلیس فتا با جدیت فضای مجازی را رصد کرده و با متخلفان برخورد می کنند به گونه ای که امسال به 62 فقره پرونده کلاهبرداری، جرائم اینترنتی، مالی، اقتصادی و اخلاقی رسیدگی شده است.

 فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: شمار متوفیان سوانح رانندگی امسال در همدان 38 نفر معادل 21 درصد کاهش داشته است.

مهدیان نسب افزود: سهم راکبان موتورسیکلت در جان باختگان سوانح رانندگی بالا بوده که انتظار می رود خانواده ها نسبت به کنترل فرزندان و نخریدن موتورسیکلت برای فرزندان فاقد گواهینامه همت کنند.

وی ادامه داد: بیش از چهار هزار و500 موتور سیکلت سواران متخلف ومزاحم در این 4 ماهه توقیف شدند.

انتهای پیام/ ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.