معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از بهره‌برداری از 38 پروژه سلامت‎محور طی امسال در همدان خبر داد.

بهره‌برداری از 38 پروژه سلامت‌ محور در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدرضا عبادیان با بیان اینکه در حال حاضر برنامه تحول نظام سلامت به عنوان پاشنه آشیل دولت شناخته می‌شود، اظهار کرد: در جریان طرح اتفاقاتی افتاد که در تاریخ بهداشت و درمان با این کیفیت و سرعت شاهد آن نبود‌یم.

وی با بیان اینکه این اتفاق مهم، ارتقای سهم بهداشت و درمان از درآمد ناخالص ملی است، خاطرنشان کرد:‌ این موضوع نگاه ویژه نظام را به سلامت نشان می‌دهد که در دوران پیش از انقلاب سابقه نداشت.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه در 15 سال گذشته وقتی سهم مالی بهداشت و درمان کشور را محاسبه می‎کردیم جزو عقب‌‎افتاده‌ترین کشورها بودیم، گفت: پیش از این از لحاظ تخصیص بخشی از درآمد ناخالص ملی به بخش سلامت عقب‌افتاده بودیم؛ اما اکنون شاهد نگرش دیگری هستیم.

وی با بیان اینکه ما به سران نظام اعتماد کردیم و همین اعتماد در اختصاص بودجه خاص به بخش سلامت بی‌تأثیر نبود، افزود: اکنون رضایتمندی از ارائه خدمات در این حوزه را در چهره مردم می‌بینیم و به صورت مستند و علمی، آمار نشان‌دهنده این موضوع است.

دکتر عبادیان با بیان اینکه مردم امید دارند که در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام شود، گفت: اقدامات انجام شده باید روشنگری شود تا با قدردانی از زحمات، برای ادامه راه نیز حمایت‌ها وجود داشته باشد و از جوسازی به دور باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روز به روز آمار زایمان طبیعی در حال افزایش است، افزود: باید امروز فرهنگ غلطی که در رابطه با زایمان و فرزندآوری وجود دارد، اصلاح شود.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی باید درست عمل کرد، گفت: باید کاری کنیم که میزان رضایتمندی مردم از اقدامات حوزه سلامت به 20 برسد.

عبادیان با بیان اینکه سال گذشته پروژه‌هایی کلنگ‌زنی شده که برخی از آنها در حال بهره‌برداری است، گفت: قریب به 45 پروژه کلنگ‌زنی شد که 38 مورد از آنها به احتمال زیاد امسال بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از لحاظ کیفی و حجم فعالیت‌ها از سوی وزارت بهداشت تشویق شدیم که امیدواریم این افتخارات دستمایه رشد در آینده باشد.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.