مدیرکل بحران استانداری اصفهان از برگزاری کارگروه‌های تخصصی بحران که هر جلسه آن مختص به دستگاه خاصی است خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان، منصور شیشه فروش در جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران آب و فاضلاب، اظهار کرد: از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهادهای مختلف در استان اصفهان خواسته می‌شود که هرکدام به تفکیک حوادثی که احتمال وقوع آن در حیطه فعالیت خود می‌رود را بررسی کنند و سپس راهکارهای پیشگیری از وقوع این نوع حوادث را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی باید آمادگی لازم برای مهار حوادث در کمترین زمان ممکن را داشته باشد، تصریح کرد: به هرحال احتمال وقوع حادثه در هر بخش می‌رود، بنابراین باید فعالان آن بخش، آموزش مهارت و بکارگیری تجهیزات و امکانات نوین حادثه را به موقع داشته باشند.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت خدمات آب و فاضلاب به مشترکین، ادامه داد: مهیا نمودن زمینه‌های مستمر خدمات آب و فاضلاب به مشترکین در سطح استان اصفهان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین از فعالان صنعت آبفا خواسته می‌شود تمام مؤلفه‌هایی که باعث وقوع حوادث می‌شود را به خوبی بررسی کنند و روش‌های برون رفت از حوادث را پیش بینی کنند.

شیشه فروش اضافه کرد: هرچند شرکت آبفا استان اصفهان عملکرد بسیار مطلوبی جهت مهار حوادث داشته است و در این راستا می‌توان به نشت گازوئیل به رودخانه زاینده رود و سیلابی شدن رودخانه اشاره کرد، چرا که این حوادث عظیم در کوتاهترین زمان ممکن رفع شدند.

 وی خاطر نشان کرد: تمام ادارات استان باید نسبت به نصب تجهیزات کاهنده و مخزن استراتژیک اقدام کنند.

در ادامه مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه پایداری ارایه خدمات آبفا به مشترکین مهمترین اولویت آبفا استان اصفهان است، گفت: در سال‌های اخیر به رغم چالش پدیده خشکسالی در فلات مرکزی، آبفا استان اصفهان توانسته تبعات این نوع حادثه غیرمترقبه را به خوبی مهار کند و به طور مستمر خدمات آبفا را به مشترکین ارایه کند.

هاشم امینی به فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: با توجه به قدمت حدود 40 سال شبکه فاضلاب شهر اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر فرسودگی فاضلاب در این مناطق حوادثی را دربر داشته که خوشبختانه با بهره‌گیری از نیروی متخصص این حوادث به موقع برطرف شدند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته به منظور بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان اعتباری در حدود 170 میلیارد تومان از طریق فاینانس خارجی در نظر گرفته شده و عملیات اجرای بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان افزود: برخی از مراکز درمانی و خدماتی به منظور مصرف بهینه آب همکاری خوبی با شرکت آبفا استان اصفهان دارند که درا ین رابطه می‌توان به برخی از بیمارستان‌ها مانند بیمارستان الزهرا، بیمارستان امین و بعضی هتل‌ها اشاره کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.