غذاهای سنتی در جشنواره منطقه ای سفره ایرانی ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: در جشنواره منطقه ای سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری غذاهای سنتی از رستوران های تحت پوشش میراث فرهنگی استان ها ارائه می شود

علیرضا مرادی بیستونی از سه بخش مسابقه، آموزش و نمایش این جشنواره نام برد و اظهار داشت: در اولین جلسه ای که در تاریخ 22 تیر به میزبانی کرمانشاه و پس از آن نیز جلسه ای در استان همدان برگزار شد مقرر شد استان ها اطلاعات جشنواره را به کرمانشاه ارسال کنند.

وی تصریح ساخت:در این جشنواره استان ایلام 10 غرفه، همدان 15 غرفه، کردستان 12 غرفه و 37 غرفه نیز از استان کرمانشاه و جمعا 70 غرفه برپا خواهدشد.

وی خاطر نشان کرد: پوستر جشنواره طراحی و توزیع شده است، دبیر خانه تشکیل و سه کمیته نیز تحت نظر دبیر خانه ایجاد شده است، بنرهای این جشنواره از روز شنبه در تابلوهای ثابت بالا خواهد رفت.

مرادی از ایجاد 4 غرفه که به معرفی جاذبه ها و پتانسیل های استان های مختلف می پردازد خبر داد و گفت: یک سن طراحی شده است که افراد بازدید کننده که ورودپیدا می کنند از آئین ها بهره مند شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه این جشنواره را در سه قسمت بخش غذا، بخش دمنوش و بخش دسر معرفی کرد و اعلام نمود: در روز سوم از هر بخش یک آشپز انتخاب و به مرحله کشوری راه خواهد یافت و به بهترین رستوران از دید بازدیدکنندگان امتیاز خواهیم داد.

وی یکی از مشکلات پیش رو را بحث مشکلات مالی و بودجه عنوان کرد و از معاون عمرانی استاندار خواست که از طریق مدیریت بودجه تنخواهی به این امر اختصاص یابد.


انتهای پیام/پ



برچسب ها: کرمانشاه ، غذا ، جشنواره ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.