یزد،

رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید رعایت شود

به مناسبت روز خبرنگار، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان، نشستی با خبرنگاران و عوامل خبر صدا و سیمای مرکز یزد داشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ در ابتدای نشست مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد ایام دهه کرامت را تبریک گفت و یاد شهید خبرنگار محمود صارمی و دو شهید خبرنگار استان، شهید امیری و شهید اخباریه را گرامی داشت.

رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید حفظ شود

پهلوانیان گفت: در صدا و سیما تاکید بر این است که خبررسانی یک رسالت است اما نباید فراموش شود که اخلاق در اولویت قرار دارد. 

وی افزود: با توجه به اینکه رسانه پل بین مردم و مسئولان است و باید مسائل را مطرح، شفاف سازی و اطلاع رسانی کند ولی باید به این نکته توجه داشت که شان و آبروی مردم و مسئولین باید در هر شرایطی حفظ شود.

رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید حفظ شود

آیت الله ناصری ضمن تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی گفت: دراهمیت کار شما باید گفت اطلاع رسانی، آگاهی دهی، دانا کردن و بصیرت دادن به جامعه بسیار ارزشمند است و از این حیث در مقام انبیا قرار دارید.

وی افزود: حرکتی که انسان را گمراه می کند و در جهل قرار می دهد که نمی تواند مسیر خود را پیدا کند این کار ضلالت و گمراهی است، مسیر هدایت و ارشاد، مسیر دوستان خدا و مسیر گمراهی مسیر دشمنان خداست.

رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر کسی تلاش کند در زمره انسان هایی قرار گیرد که بتواند راهنما و مرشد مردم باشد و آنها را در مسیر حق قرار دهد مسلما نزد خداوند ارزش و جایگاه بالایی دارد.

آیت الله ناصری با اشاره به آیه ی "ان الله یامرکم ان تودوا الامانت الی اهلها" گفت: خداوند امر می کند که امانات الهی را  را به اهل آن بسپارید و امانات شامل همه موارد امانت می شود.

وی افزود: در روایات و کلام بزرگان هم به کرات گفته شده که دین، اسلام، فرزندان، چشم وگوش، علم، موقعیت، پست، سلامت و... در دست شما امانت است و این نشان از اهمیت این موضوع دارد.

رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید حفظ شود

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: نوشته ما باید نشانگرعقلانیت و رسیدن به راه کمال باشد چرا که قدرت نوشتن هم امانت است، و اگر چیزی نوشته شود که مردم گمراه شوند به طوری که به صلاحشان نباشد و به سوی باطل بروند امانت الهی رعایت نشده است.

رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید حفظ شود

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان انسان و بنده خدا وظیفه داریم که سلامت، روزی، عقل، فکر، عمل و... که همه از او و امانت در دست ماست را حفظ و نسبت به بندگان خدا خیانت نکنیم.
آیت الله ناصری تصریح کرد: انسان حق ندارد که عزت خود را زیر پا بگذارد چه برسد به دیگران و اگر او ذلت معصیت را زیر پا بگذارد خداوند او را به بالاترین عزت می رساند.
رسانه باید صادق باشد/ امانت الهی باید حفظ شود

وی افزود: رسانه باید صادق باشد و آنچه واقعیت است را بیان کند تا مردم در جهل نباشند کما اینکه اگر رسانه های دنیا با مردم صادق بودند دنیا به مشکلات موجود دچار نمی شد.

آیت الله ناصری در ادامه سخنی از امام رضا (ع) را بیان کرد که حضرت می فرماید: طوری رفتار کن که همیشه خدا تو را می بیند اگر تو قبول داری که خدا تو را می بیند و معصیت می کنی این کفر است و اگر قبول داری که خدا تو را می بیند و دوباره خلاف کنی این کوچک شمردن جلالت خداوند است.

وی در پایان برای همه آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم امانتی که در دست ماست را بتوانیم به شایستگی به اهلش بازگردانیم. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.