رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری بین این مرکز و آکادمی علوم پاکستان به منظور تبادل انتشارات علمی بین دو کشور خبر داد.

محمدجواد دهقانی رییس پايگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC و مركز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری بین مرکز منطقه ای و آکادمی علوم پاکستان گفت: هدف از این انعقاد، تبادلات و همکاری‌های علمی است.

وی اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه، استادان، محققان و دانشجویان پاکستان از طریق آکادمی علوم این کشور نیز می توانند به انواع مختلف منابع علمی موجود در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (همچون مقالات فارسی و عربی، کلیه نشریات علمی فارسی و پایگاه های مقالات عمومی و موضوعی) دسترسی پیدا کنند.  

رییس پايگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC افزود: همچنین دو طرف به تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش‌های فنی و پژوهشی، پایان نامه‌ها، به منظور حصول اهداف پژوهشی و آموزشی، می‌پردازند.

به گفته وی، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش عالی ایران و اطلاع رسانی عرصه ملی و بین المللی فعالیت کرده، تامین نیازهای مقالات علمی داخل و در سطح کشورهای منطقه از ماموریت های اصلی مرکز منطقه‌ای است. 

دهقانی یادآور شد: برقراری ارتباطات الکترونیکی به منظور دریافت و ارسال اطلاعات داخلی و منطقه ‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری و برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین محققان ایرانی و منطقه‌ای نیز از دیگر رسالت های این نهاد بین المللی است.   


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار