تنها در بعضی از آثاری که برای شهدا نوشته می شود و برخی از آثار خلاقه، شاهد به کارگیری مفاهیم عالی هستیم.

راضیه تجار نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با وجود آن که پس از انقلاب اسلامی به محتوا و مضمون آثار ادبی توجه بیشتری شده است، اما متاسفانه در آثار ادبی‌مان از نظر مفاهیم عالی هنوز به آن ایده آلی که مدنظرمان است نرسیده ایم. در این میان باز هم شاهد تولید و ارائه آثاری هستیم که از نظر نگاه به مفاهیمی چون اخلاق، عرفان و انقلاب در سطح پایین قرار دارند. تنها در بعضی از آثاری که برای شهدا نوشته می شود و برخی از آثار خلاقه، نویسندگان سعی می‌کنند به چنین مفاهیمی بپردازند و نمودی از آن را در آثارشان به کار بندند.

وی افزود: نویسندگان و شعرا باید بتوانند در طول مسیر و راهی که در پیش دارند با اعتقاد، اعتماد و باور قلبی نسبت به این مفاهیم و به همان اندازه با توانمندی هنری‌شان به این مهم بپردازند. در این صورت شاهد مانا شدن آثارشان هستیم. مثلا در زمینه مسئله ای چون «نماز» آثاری ارائه شده اما به مرحله بیان هنری نرسیده است؛ بعضی از آثار بسیار شعاری نوشته شده و شاید بتواند در مقطع کوتاهی تاثیرگذار باشد؛ اما آن چیزی نیست که در گذر زمان ماندگار باشد.

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: البته می‌توان گفت در حوزه شعر اتفاقات خوبی افتاده است اما در زمینه داستان نویسی هنوز جا برای کار وجود دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار