نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری در این دو شهرستان را تک رقمی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید جواد ساداتی نژاد، در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جنس نوع بیکاری این منطقه متفاوت است بطوریکه نرخ این رقم در آران و بیدگل چهار درصد و در کاشان حدود هفت تا 9 درصد است.

وی، با اشاره به اینکه بیشترین آمار بیکاری در این منطقه مربوط به دانش‌آموختگان دانشگاهی است گفت: بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی در کاشان 10 درصد بیشتر از متوسط کشوری بالاتر یعنی 32 درصد است.

به‌گفته‌وی، بیشترین آمار بیکاران درمنطقه کاشان از مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

32 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی در کاشان بیکار هستند

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه صنعت نیز در این منطقه کارگری است افزود: بیشترین تولیدات این صنعت شامل فرش ماشینی وصنعت نساجی است.

ساداتی نژاد، تشکیل کارگروه «تبیین استراتژی توسعه‌ای درصنعت» را یادآورشد و گفت: پیوند هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه هدف از تشکیل این کارگروه با رویکرد ویژه است.

وی، تشکيل کارگروه گردشکري در کاشان را نیز خبرداد و افزود: اين کار گروه برنامه مناسبي را براي توسعه گردشگري منطقه کاشان بزرگ خواهدداشت.

به‌گفته‌وی، باغ فين، مرنجاب، دریاچه نمک به عنوان گنج پنهان و خانه هاي تاريخي جاذبه هايي است که گردشگر را به سوي خود مي کشد اما هنوز نتوانسته ايم زير ساخت هاي گردشگري را در فراهم کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد برنامه‌اي براي ماندگاري گردشگر، و تهيه زير ساخت هاي گردشگري و بردن توریست به محور گردشگري ضروری است گفت:بوم گردی در روستاها نیز باید تقویت شود که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدارعامل رونق اقتصاد گردشگری نیز می شود.

ساداتی نژاد، در ادامه آب را مشکل استراتژیک کاشان دانست و گفت:بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی، پیگیری اختصاص نماینده مستقل برای دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل را تاکید کرد و گفت: تحقق این مهم مستلزم زمان، حمایت مردم و اجماع داخل مجلس است.

ساداتی‌نژاد،در پایان با اشاره به نتیجه تحقیق باستان شناسی در اراضی اقبالیه به وسعت 40 هکتار واقع در بلوار قطب راوندی و در پشت بیمارستان شهید بهشتی و دانشگاه آزاد که برای مصرف صنعتی تفکیک شده است گفت: مشخص شد این منطقه تاریخی و باستانی نیست. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.