کودک و نوجوان گرفتار در رودخانه زاینده رود با تلاش امدادگران از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در تماس تلفنی که عصر روز جمعه با حراست سد زاینده رود مبنی بر گرفتاری دختر سه ساله و نوجوان ۱۷ ساله در رودخانه زاینده رود گرفته شد، اکیپ نجات در سیلاب جمعیت هلال احمر چادگان با هماهنگی و تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه اعزام شدند.

سید مصطفی مرتضوی افزود: خانواده هایی برای تفریح به حاشیه زاینده رود می روند اطلاعی از ساعات افزایش حجم آب ندارند افزود و این دو نفر که بر روی سنگ چین عرض رودخانه رفته بودند، هنگام بالا آمدن و افزایش حجم و سرعت آب در میانه رودخانه گرفتار شده و قادر به خروج از آن نبودند.

وی با تاکید بر اینکه از گردشگران می خواهیم با رعایت نکات ایمنی از ورود به رودخانه خودداری نموده و فرزندان خود را در حاشیه رودخانه ها رها نکنند، افزود: : با ورود به موقع امدادگران به رودخانه و انجام اقدامات لازم، افراد حادثه دیده که هر لحظه امکان پرت شدنشان درآب و برخورد با سنگ های اطراف وجود داشت به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت : با وجود اینکه اصفهان جزء استان های ساحلی نیست ولی سال گذشته 53 نفر در استان غرق شدند و اصفهان پس از استان های خوزستان، گیلان و مازندران به رتبه چهارم کشور در آمار غرق شدگی رسید.



انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار