برداشت آلو از باغات آذربایجان غربی آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون بهبود تولیدات گیاهی‌سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سطح زیر کشت باغات آلوی استان در مجموع 5 هزار و 2 هکتار است که 4 هزار و 127 هکتار آن بارور و 875 هکتار آن غیر بارور است.

عبداله فتح‌اله‌زاده افزود : محصول آلوی باغات استان در چندین نوع قطره طلا ، آلوشابلون ، آلو سانتاروزه ، آلو کالیفرنیا ، آلو بلک آمیر ، استنلی ، ‌آلو گوشتی ، آلو مشهدی و انواع آلوهای بومی تولید می شود.

وی خاطر نشان کرد : این محصول در تمام شهرستان‌های استان کشت می شود که بیشترین آن در ارومیه به مقدار 2 هزار و 624 هکتار ، میاندوآب یک هزار و 67 هکتار ، شاهین دژ 395 هکتار و کمترین آن هم در شهرستان پلدشت به مقدار 4 هکتار کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی به زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت ، میوه های آلو به ارقام زودرس مانند سانتاروزه و دیررس مانند آلو مشهد تقسیم می‌شوند که بقیه ارقام هم بین این دو رقم برداشت می‌شوند.

گفتنی است ؛ استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن‌ها یکی از مزایای باغداری استان به شمار می‌آید به گونه ای که بیش از 28 گونه از ارقام مختلف میوه‌های سردسیری و نیمه سردسیری در استان تولید می شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.