حریق گسترده که از شامگاه شب گذشته تا بامداد امروز مراتع و کوه راستوند شهرستان شازند را در بر گرفته بود ، مهار شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شامگاه شب گذشته شعله های آتش از کوه پایه های قله راستوند شهرستان شازند حد فاصل شهر آستانه آغاز شد و با وزش باد گسترش یافت . 

با وقوع این آتش سوزی نیرو های امدادی و آتش نشان با کمک مردم روستا های اطراف شهر آستانه اقدام به خاموش کردن آتش کردند و ساعت 2 بامداد امروز این آتش سوزی گسترده مهار شد.  

 رئیس منابع طبیعی شهرستان شازند بیش از 60 هکتار از مراتع شهرستان شازند در آتش سوزی شب گذشته و بامداد امروز از بین رفت .

محمدی با بیان اینکه عامل این آتش سوزی نیز به احتمال 99 درصد انسانی بوده است ادامه داد: باید تشکر ویژه ای از بسیجیان شهرستان، هلال احمر، آتش نشانی شهرداری های شازند و آستانه و پالایشگاه، هیئت کوهنوردی شازند، همکاران اداره منابع طبیعی شهرستان و استان و یگان حفاظت استان داشته باشیم که اگر حضور این عزیزان نبود قطعا تمام منطقه طعمه حریق می شد.

وی با اشاره به اینکه در وقوع اینگونه حوادث باید اطلاع رسانی سریعتر انجام شود تصریح کرد: قریب به 70 درصد آتش سوزی های مراتع در سال جاری در پنجشنبه ها و جمعه ها رخ داده است و این موضوع باعث می شود که انگشت اتهام به سمت برخی گردشگران و کسانی که برای تفریح به مراتع شهرستان مسافرت می کنند برود که اگر واقعا طبیعت را دوست دارند چرا آتش روشن می کنند و اگر دوست ندارند چرا به طبیعت می روند؟!

قله شهباز و قله راستوند از بلند ترین کوه های استان مرکزی به حساب می آیند که علاوه بر پوشش گیاهی مرتعی، از زیستگاه های طبیعی برای حیواناتی از جمله کبک، مار و  انواع خزندگان  و پرندگان محسوب می شوند.

مهار آتش سوزی در کوه راسوند شازند

مهار آتش سوزی در کوه راسوند شازند

مهار آتش سوزی در کوه راسوند شازند
انتهای پیام/ ف 
 

برچسب ها: اراک ، آتش ، راسوند ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.