وال استریت ژورنال در گزارشی به احتمال برگزاری نشست اعضای اوپک برای کاهش تولیدات نفتی در ماه سپتامبر اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی وال استریت ژورنال در گزارشی به احتمال محدودسازی تولیدات نفتی اوپک اشاره کرد و نوشت: تعدادی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، احتمالا در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 9 مهر) تشکیل جلسه خواهند داد تا درباره محدودسازی تولیدات نفتی بحث و مذاکره کنند.

به نوشته وال استریت ژورنال، اعضای اوپک به دنبال کاهش تولیدات نفتی در فصل پاییز هستند. پایین بودن بهای نفت و ناپایدار بودن اقتصاد بازارهای یک بار دیگر در ماه آوریل اعضای اوپک را بر ان داشته بود تا با تشکیل جلسه‌ای در دوحه شرایط کاهش تولیدات نفتی را مورد بررسی قرار دهند. در آن زمان گفتگوها برای کاهش تولیدات نفتی بی‌نتیجه پایان یافت؛ اما برگزاری چنین نشستی به تنهایی موجب افزایش چشمگیر بهای طلای سیاه شد.

وال استریت ژورنال با استناد به اطلاعات برخی منابع نزدیک به اوپک اعلام کرد ونزوئلا، اکوادور و کویت نیز در جلسه 26 سپتامبر (5 مهر) حضور خواهند داشت و دیگر اعضا امیدوارند بتوانند تا قبل از برگزاری اجلاس بین‌المللی انرژی که در الجزیره برگزار می‌شود به یک توافق جمعی درباره محدودسازی تولیدات نفتی دست یابند. این منابع مدعی شدند احتمالا ایران درصورتیکه بتواند تولیدات نفتی خود را از 4 میلیون به 4.2 میلیون بشکه در روز برساند، در این نشست شرکت خواهد کرد. در همین حال سخنگوی وزارت نفت ایران از اظهار نظر درمورد حضور ایران در نشست 26 سپتامبر اعضای اوپک خودداری کرد.

بهای جهانی نفت دذر بازه زمانی ژوئن 2014 تا ژانویه 2016 از 115 دلار در هر بشکه به 30 دلار در هر بشکه سقوط کرد. این پایین‌ترین سطح بهای طلای سیاه از سال 2003 بوده است. مازاد تولیدات نفتی در بازارهای جهانی، بروز برخی مشکلات برای شرکت‌های فعال در حوزه انرژی و کشورهای تولیدکننده نفت، دلایل اصلی کاهش بهای طلای سیاه بوده است.

برای بازگرداندن بهای نفت به سطح واقعی آن، کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تلاش‌های بسیاری برای کاهش تولیدات بکار بستند که تا امروز با شکست مواجه شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار