تولید نفت 12 کشور عضو اوپک در ماه ژوئیه، به میزان کلی 80 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس؛ تولید نفت کشورهای عضو سازمان اوپک با بیش از 80 هزار بشکه کاهش مواجه شده است.

با پیوستن کشور "گابن" به سازمان کشورهای صادر کننده نفت، تولید این سازمان از 33.11 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن به 33.24 میلیون بشکه افزایش یافت. با وجود افزایش کلی تولید این سازمان، تولید سایر اعضای آن با کاهش مواجه شده است. گابن با تولید روزانه 210 هزار بشکه نفت کوچکترین تولیدکننده اوپک محسوب می شود.

بسیاری از کشورهای عضو اوپک در ماه های اخیر با کاهش چشمگیری در سطح تولیدات خود مواجه شدند. در این میان نیجریه در اثر حمله شبه نظامیان به خطوط انتقال نفت با کاهش 70 هزار بشکه در روز، بیشترین آسیب را دیده است. درحالیکه تولید نفت این کشور در ماه مه گذشته به پایین ترین سطح در 27 سال گذشته رسیده، دولت نیجریه امیدوار است مذاکرات با شورشیان سطح حملات بر خطوط انتقال نفت را کاهش دهد.

در همین حال ناآرامی های سیاسی لیبی باعث شد تولید نفت این کشور با کاهش 20 هزار بشکه ای به 300 هزار بشکه در روز برسد. درحالیکه دولت این کشور این ماه را با طرح افتتاح دوباره چند چاه استخراج نفت به پایان رساند، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کرده اند تولید طلای سیاه بین 200 تا 300 هزار بشکه باقی خواهد ماند.

صادرات نفت ایران، که از زمان لغو تحریم ها رشدی 25 درصدی داشته است، با افزایشی 20 هزار بشکه ای در ماه ژوئیه به 3.55 میلیون بشکه در روز رسید. با این حال ایران باید در انتظار رقابتی جدی از سوی بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان، عربستان، باشد.

بهای نفت بار دیگر روز دوشنبه به کمتر از 40 دلار کاهش یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار