جنگل دشت شاد در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق شاهرود واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود ، دشت شاد، روستایی در دهستان رضوان از توابع بخش میامی شهرستان شاهرود در استان سمنان قرار دارد.

تنوع گونه‌های جنگلی و طبیعت زیبا از ویژگی های این منطقه می‌باشد.

گفتنی است اصلی ترین راه دسترسی به منطقه راه فرعی میامی به کالپوش است، علاوه بر این با احداث جاده ای خاکی از روستای دشت شاد امکان دسترسی به آبشار "لوه” در استان گلستان و نیز پارک ملی گلستان از مناطق زیبای گردشگری کشور فراهم شده است.

آشنایی با جنگل دشت شاد

این منطقه از نظر اقلیمی جزء اقلیم نیمه خشک تا نیمه مرطوب به شمار می رود.

در واقع منطقه در اقلیم نیمه مرطوب از یک سو و وضعیت اراضی کشاورزی دیم زار که با کشت گونه های گیاهی مشخص می شود، سبب شده تا پوشش گیاهی منطقه از شرایط ویژه ای برخوردار شود، اما دو مورد از گیاهان منطقه ، یعنی شقایق و گل های آفتابگردان به طور ویژه ای به عنوان امتیاز گردشگری درآمده اند.

این منطقه در فصل بهار با دشت‌ های مملو از گل شقایق، و در شهریور ماه با گل‌های آفتابگردان و مناظر زیبا پذیرای گردشگران است.


آشنایی با جنگل دشت شاد

آشنایی با جنگل دشت شاد

همان طور که از نام منطقه بر می آید غالب پوشش گیاهی آن جنگلی بوده که گونه های درختی آن جزو درختان جنگلی پهن برگ خزری هستند و چون بخشی از جنگل های منطقه جزو پارک ملی گلستان به شمار می رود.

تنوع گونه های جانوری این منطقه منحصر به فرد و شامل اغلب گونه های جانوری از جمله رده های مختلف پستانداران، پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها می شود.

آشنایی با جنگل دشت شاد
انتهای پیام / ه
برچسب ها: آشنایی ، جنگل ، دشت شاد ، شاهرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.