انتخاب مشهد به عنوان شهر جهاني صنايع دستي گوهر سنگ ها، وظايف بين المللي مشهد را افزايش مي دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی گفت : مشهد پتانسیل و پایگاه خوبی برای سنگ‌های قیمتی است و کسب این عنوان برای شهر مشهد توفیقات خوبی به همراه دارد.

محمد مطیع افزود: شهر مشهدبا این نامگذاری در عرصه بین الملل شناخته می‌شود همانطور که دنیا شهر اصفهان را به عنوان شهر ضنایع دستی و هنر می‌شناسند شهر مشهد نیز می‌تواند در جهان به عنوان شهر سنگ‌های زینتی و قیمتی معرفی شود.

وی تصریح کرد: با این نامگذاری باید برنامه‌های کاربردی تعریف کنیم اینکه این برنامه‌ها چه زمانی نتیجه بخش است بستگی به عوامل مختلفی دارد که یکی از این مسایل همکاری دستگاه‌های استانی، اتحادیه‎‌ها و صنوف است و منتظر هستیم تا با معرفی این عنوان برای شهر مشهد برنامه‌های کاربردی خود را شروع کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی افزود: یکی از شاخصه‌های صنایع دستی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است و این صنعت می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

مطیع گفت: یکی از مزیت‌های استان خراسان رضوی وجود سنگ‌های قیمتی است به همین جهت یکی از مهمترین صنایع دستی نیز بحث سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و صنایع وابسته به آنها است.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری مشهد به عنوان سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مسئولیت سنگینی است که بر عهده شهر مشهد قرار می‌گیرد و بعد از یک سال فعالیت شهر مشهد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار