امروزجامعه قرآنی کشورکه از کمبود اعتبارات رنج می برد نیازمندتوجه بیش از پیش مسئولان و مردم نیکوکار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور در دومین همایش حافظان کل قرآن کریم در مشهد گفت : سهم قرآن در بودجه سنواتی کشور فقط 200 میلیارد تومان است که این رقم در مقایسه بابودجه سایر تهادها و ارگانهای دولتی رقم بسیار ناچیزی است .

مهدی قره شیخ لو با اشاره به اینکه این اعتبارات به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است افزود : این در حالیست که تخصیص اعتبارات برای جامعه قرآنی در سالهای گذشته و حال رضایتبخش نبوده است .

وی با اشاره به اینکه پارسال حتی 1 ریال از این اعتبارت هم به امور قرآنی کشور اختصاص نیافت گفت: سالهای قبل نیز از 200 میلیارد تومان بودجه قرآنی کشور فقط بین 10 تا 30 درصد این اعتبارات اختصاص یافته بود .

رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود : امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی باید فکری اساسی برای افزایش بودجه سنواتی سهم قرآن کشور بکند تا بتوان فرهنگ قرآنی را در جامعه اسلامی گسترش داد .

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی هموراه تاکید دارند که کشور ما با توجه به جمعیتش باید حداقل 10 میلیئن حافظ کل قرآن کریم داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر افزود : امروز ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل داریم تا برای اشلعه فرهنگ قرآنی در کشور با دستگاه های دولتی و سایر نهادهای اجتماعی برنامه ریزی و هماهنگی های لازم را انجام دهیم .

دکلمه خوانی ، تواشیح ، هم خوانی فارسی و عربی با موضوع دهه کرامت و امام رضا (ع) و نیز قرائت قاریان بین المللی قرآن کریم از دیگر برنامه های این مراسم بود .

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار