استاندار همدان از تخصیص بیش از 60 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان خبر داد.

تخصیص بیش از 60 درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: گفت: امسال قول تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به همدان را گرفته‌ایم که به تازگی ابلاغ شده و بر این اساس تاکنون بیش از ۶۰ درصد اعتبارات مصوب این سفر تخصیص یافته است.

وی افزود: بقیه اعتبارات نیز تا پایان سال تخصیص می‌یابد.

نیکبخت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران در چشم‌انداز 20 ساله باید به لحاظ اقتصادی قدرت اول منطقه باشد، افزود: کشور ما وابسته به منابع نفرین‌ شده نفت بوده و تکیه بر اقتصاد نفت و درآمد نفتی کردیم و توجهی به سرمایه‌گذاری نشده است.

استاندار همدان بیان کرد: در این شرایط تنها اقتصاد مقاومتی است که ما را از پیشرفت و سرمایه دنیا بهره‌مند می‌کند و توانمندی درونی را باید شناسایی و مورد استفاده قرار دهیم.

وی گفت: سال‌ها همه دنبال برنامه‌ریزی روی نفت بودیم و خوشبختانه اقتصاد مقاومتی جلوی این نوع تفکر را می‌گیرد چرا که باید تا پایان برنامه چهارم توسعه میزان وابستگی به نفت کاهش می‌یافت.

نیکبخت با اشاره به وابستگی 35 درصدی بودجه دولت به نفت عنوان کرد: در هیچ کجای دنیا همانند ایران بالای 80 درصد هزینه نمی‌شود تا 20 درصد کار عمرانی انجام شود.

وی تأکید کرد: برای اینکه از منابع نفرین شده نفت جدا شویم کانال آن تنها از اقتصاد مقاومتی می‌گذرد و در این راستا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌ها تشکیل و برنامه‌ها به درستی پیگیری می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اجرایی شدن 140 مصوبه مربوط به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان همدان در حال احیا هستند و در این راستا وضعیت تعطیلی واحد گندله‌سازی ذوب آهن اسدآباد نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکار برای احیا نیز پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش سرزمین استان همدان در حال به روزرسانی است، تصریح کرد: استان همدان در طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام پیشرو است و تاکنون 17 پروژه را واگذار کرده است و 27 پروژه نیز آماده واگذاری دارد.

نیکبخت با اشاره به اینکه اعتبارات دولت توان تکمیل 400 هزار میلیارد تومان پروژه را ندارد، افزود: مردم باید پروژه‌ها را خود تکمیل کنند در این راستا 80 درصد قیمت پروژه در مناطق محروم و 50 درصد قیمت پروژه در مناطق غیرمحروم را دولت لحاظ نمی‌کند.

وی با اشاره به میزان تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری در شهریور سال گذشته به همدان اظهار داشت: در این سفر 850 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان همدان مصوب شد که باید در سال‌های 94 و 95 برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی، راه و 9 بیمارستان تخصیص مییافت.

استاندار همدان بیان کرد: در سال گذشته 155 میلیارد تومان تخصیص یافت و امسال نیز قول تخصیص 400 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به همدان را گرفته‌ایم که 200 میلیارد تومان در قالب اوراق خزانه و 200 میلیارد تومان نقدی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.