ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز از صادرات 381 هزار تن انواع کالا به ارزش 361 میلیون دلار از مبادی گمرکی استان در چهار ماهه نخست سال جاری خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عباس زاده گفت: این میزان صادرات از نظر وزنی دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد.

وی عمده گروه کالاهای صادراتی در این مدت را سوخت های معدنی، مواد پلاستیکی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، میوه و سبزی ، فراورده های خوراکی، چدن، آهن و فولاد، محصولات شیمیایی غیرآلی عنوان کرد و افزود: این محصولات به 75 کشور دنیا از جمله عراق، گرجستان، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، اسپانیا، جمهوری آذربایجان، بلغارستان، پاکستان، یونان و امارات متحده عربی صادر شده است.

عباس زاده همچنین از واردات افزون بر 170 هزار تن کالا به ارزش 397 میلیون دلار به کشور از طریق گمرکات استان در چهار ماهه امسال خبرداد و گفت: کالاهای وارداتی در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 5 درصد کاهش و از نظر ارزش 9 درصد افزایش یافته است.

وی عمده اقلام وارداتی از مبادی گمرکی استان را شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی، توتون و تنباکو، چوب و اشیای چوبی، کاغذ و مقوا، مواد پلاستیکی، کاکائو، الیاف مصنوعی، وسایل نقلیه زمینی برشمرد.

عباس زاده اظهارکرد: این اقلام از 47 کشور دنیا از جمله ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان، امارات متحده عربی، کره جنوبی، سوئد، ژاپن، دانمارک، فدراسیون روسیه، گرجستان و اتریش پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی درآمد وصولی گمرکات استان در چهار ماهه اول سالجاری را افزون بر 2 هزار و 129 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: درآمد وصولی استان در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.