مدير کل گمرکات استان کرمان از رشد 87 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از گمرکات این استان خبرداد.

رشد 87درصدي صادرات ازگمرک کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمد رضا قادر با اشاره به اینکه ميزان صادرات کالا در 4 ماهه امسال از طريق گمرکات استان، 316میلیون و 490هزار و 333 دلار به وزن 87 هزار و 642تن بوده است، افزود: اين میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشي 87 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مغز پسته ، مصنوعات مسي ، خرماخشک وتازه ، کاشی و سرامیک و غیره عمده تر ين کالاي صادراتي از این گمرک هستند ، خاطر نشان کرد: این کالاهای صادراتی به کشورهاي عراق،افغانستان ،پاکستان ،چين ،ايتاليا،آلمان و اسپانيا صادر شده است .

قادر با اشاره به اینکه طی 4ماهه امسال واردات نيز به ارزش 260ميليون و 194هزار و 60 دلار و به وزن 40هزار و 83 تن بوده است، تصریح کرد: اين مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشي 9درصد واز نظر وزني 6درصد رشد داشته است.

وی مهم ترين کالاي وارداتي را شامل اجزا وقطعات خودرو ، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی ، انواع نخ غيرپنبه اي، الیاف اکرلیک ماشين آلات راه سازي وکشاورزي عنوان کرد و افزود: این کالاهای وارداتی از کشورهاي چين ،کره ،امارات،آلمان ،هندوستان ،پاکستان ،ارمنستان و ترکيه وارد شده است .

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار