رییس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور گفت: وقف نهادی است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را بر طرف کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه وقف پشتوانه احکام الهی است گفت : وقف نهادی است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه برای رفع آنها به کار بست.
وی افزود: وقف یکی از سنت‌های حسنه و ماندگاری است که اگر بخواهیم به فطرت‌ مان و آنچه خدا ما را خلق کرده، عمل کنیم، باید به این سنت حسنه عمل کنیم.
 نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سنت حسنه وقف زمینه‌‌ای را فراهم کرده تا سرمایه‌‌های مردمی با نیت خالصانه به کمک حکومت اسلامی آمده و زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم کند.
حجت الاسلام محمدی همچنین از برنامه ریزی برای رسیدن به سه هدف کلان کشوری اوقاف خبرداد و گفت: به بهره وری رساندن موقوفات کشور با درآمد مناسب و نرخ عادلانه ، عمران و آبادانی بقاع متبرکه به لحاظ مهندسی و عمرانی و هم به لحاظ فرهنگی و تبلیغی و همچنین ترویج فعالیت های قرانی مورد نظر مقام معظم رهبری از جمله این اهداف است .
حجت الاسلام عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه پیشین استان مرکزی هم در این مراسم گفت: کسانی که به امر حسنه وقف می‌پردازند، انسان‌های خیراندیشی هستند که در زمان حیات خود سرمایه‌شان را مدیریت کرده تا زمانی که از دنیا رفتند، دیگران بتوانند استفاده درست و بهینه ببرند.
حسینی مدیرکل جدید اوقاف وامور خیریه استان هم گفت: مدیران وقف و کسانی که در زمینه وقف کار می‌کنند رسالت بسیار سنگینی در احیا و ترویج فرهنگ وقف دارند که باید به درستی به وظیفه خود عمل کنند و امیدوارم در اجرای امینانه موقوفات با مسولین تعامل بیشتری داشته باشیم.
در این مراسم حجت الاسلام سیدباقر حسینی به عنوان رئیس سازمان اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی معرفی و از خدمات حجت الاسلام عباسیان قدردانی شد.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، اوقاف ، امور خیریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.