معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ترویج سنت حسنه وقف با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه تاکید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ حجت‌الاسلام شرفخانی در نشست کمیته وقف و حوزه علمیه استان های مرکزی ،همدان و لرستان که در سازمان اوقاف وامور خیریه استان مرکزی برگزارشد بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه‌‌های علمیه برای ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی یکی از راه‌های توسعه و ترویج سنت حسنه وقف را ورود علما و استفاده از ظرفیت حوزه‌‌های علمیه عنوان کرد.
وی وقف را یکی از پشتوانه‌‌های اصلی در حوزه دین عنوان کرد و افزود: اگر پیشینه وقف را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم موقوفاتی که در دوره‌‌های مختلف در موضوع‌‌ های عبادی، مذهبی، تعلیم و تربیت، حوزه دین و حوزه‌‌های علمیه وجود داشت، بسیار زیاد بود و اساس وقف برای حوزه علمیه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز در این نشست موقوفات متصرفی استان در زمینه حوزه‌های علمیه را 43 مورد عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تعداد، حدود 25 فقره موقوفه غیرمتصرفی نیز در استان با نیت حوزه‌های علمیه وجود دارد.
حجت‌الاسلام  حسینی اراکی ایجاد موقوفات جدید با نیت حوزه‌های علمیه را یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایجاد وقف‌های جدید عنوان کرد.
وی هدف از برگزاری این نشست را ترویج فرهنگ وقف ،تاثیر گزاری حوزه علمیه در وقف و تبلیغ امینانه وقف و اجرای امینانه نیات واقفین که مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند برشمرد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، وقف ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار