استاندار خراسان رضوی گفت: اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ فراگیر در سطح جامعه تبدیل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان درجلسه شورای اداری شهرستان قوچان بر لزوم ارجح دانستن منافع ملی بر خواست های شخصی با هدف حفظ اتحاد، انسجام، وحدت اسلامی و حراست از ارزش های انقلابی، تاکیدکرد.

وی افزود: تلاش برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرهنگ فراگیر از جمله راهکارهای تحقق این مهم در جامعه است.

رشیدیان اظهار داشت: تقلیل مفهوم اقتصاد مقاومتی به عملیاتی شدن پروژه های بیشتر با هزینه های کمتر، اجحاف در درک این نقشه راه بی نظیر برای توسعه متوازن است.

افزود: برای عملیاتی شدن این مهم باید آن را به یک فرهنگ فراگیر و گفتمان قالب در تمامی سطوح و گروه ها، اعم از شهری و روستایی تبدیل کرد.

استاندار خراسان رضوی به معرفی ظرفیت های موجود در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات پرداخت و اظهار داشت: با بهره گیری حداکثری از وجود راه های مواصلاتی و محورهای ترانزیتی موجود در استان، می توان با افزایش تعاملات با سایر کشورها زمینه را برای رونق بیش از پیش در بخش های مختلف فراهم کرد.

رشیدیان مشهد 2017 را فرصت مغتنمی برای تعامل با کشورهای اسلامی در قالب دیپلماسی عمومی خارج از مجاری دولت ها دانست و تصریح کرد: می توان از این رویداد بین المللی برای معرفی قابلیت های استان به خصوص در بخش گردشگری بهره برد.

وی در ادامه به تبیین مهمترین سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و رونق کسب و کار در استان پرداخت و گفت: پارسال یک میلیارد و 900 میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از خراسان رضوی صادر و تنها 670 میلیون دلار واردات داشته ایم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از این میزان واردات هزار و 300 میلیارد تومان آن به ورود ماشین آلات صنعتی فاقد مشابه داخلی برای رونق فعالیت های واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت های اشتغال پایدار اختصاص یافت.

رشیدیان از آمادگی بانک های استان برای پرداخت شش هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی خبر داد و اظهار داشت: همچنین از محل بودجه رونق تولید، تاکنون162 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که پس از تایید کارگروه عارضه یابی به مراکز واجد شرایط پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در چهار ماهه ابتدای سال300 میلیون دلار برای اجرای پنج پروژه تولیدی و اقتصادی استان مصوب شده است.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم آسیب شناسی از مشکلات موجود واحدهای صنعتی به صورت جداگانه توسط تیم های کارشناسی تاکید و خاطرنشان کرد: طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد که به ترتیب 35، 45 و 19 درصد آسیب ها مربوط به بخش های مالی، بهره وری، مدیریت بازرگانی، ساختار و معطلی در بوروکراسی های ادارات بوده است.

رشیدیان در ادامه سخنانش به توانمندی های موجود در شهرستان قوچان به خصوص در قسمت های گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: با تحولات صورت گرفته در عرصه بین المللی به زودی شاهد رونق مرز باجگیران و توسعه تعاملات خارجی با کشور ترکمنستان خواهیم بود.

وی ابرازامیدواری کرد: با بهره گیری حداکثری از فرصت های موجود زمینه برای اجرایی شدن منویات معظم له در حوزه اقتصاد مقاومتی، رشد روز افزون استان و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.