برای توسعه کشاورزی ماشینی درکشور هزارو 200 میلیارد تومان اعتبار امسال اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی امروز در نشست ستاد برداشت برنج که باحضور نمایندگان 6 استان کشور در رشت برگزار شد اعلام کرد : این اعتباردرقالب تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات کشاورزی به کشاورزان پرداخت میشود.

کامبیز عباسی با اشاره به توقف کشت برنج درهمه استان‌های کشور به غیر ازگیلان و مازندران افزود : به دلیل پایین بودن بهره‌وری و کمبودآب،کشت این محصول فقط دراین 2 استان شمالی صرفه اقتصادی داردوکشت برنج دردیگرمناطق مورد تأیید وزارت جهادکشاورزی نیست.

وی بابیان اینکه چهار- پنجم برنج ایران درگیلان و مازندران تولید میشود تصریح کرد : به جزء این 2 استان شمالی، هیچ ‌تسهیلاتی برای کشت برنج به شالیکاران دیگر استانها پرداخت نمی‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه ازسال‌های گذشته تاامسال 4 خط اعتباری به ارزش بیش از 3 هزارو 700 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی ماشینی درکشور اختصاص داده شده است گفت : بیش ازنیمی از این اعتبار جذب و در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان هم گفت : امسال حدود 170 هزار هکتار از 238 هزارشالیزارهای گیلان به صورت مکانیز برداشت میشودکه در مقایسه با پارسال 20 هزار هکتار بیشتر است.

علیرضاشعبان نژاد با اشاره به اینکه دولت برنامه های ویژه ای برای کاهش سختی کارکشاورزی داردافزود : تعامل بیشتر بانکها برای پرداخت تسهیلات لازم توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است .درنشست ستادبرداشت برنج روسای سازمان جهادکشاورزی وجمعی ازکارشناسان برنج گیلان،مازندران،گلستان،خوزستان،فارس و سیستان و بلوچستان شرکت دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.