مصاحبه تیراندازان ایرانی قبل از اعزام به ریو

ورزشکاران المپیکی ایران در رشته تیراندازی قبل از اعزام به ریو از اهداف خود سخن گفتند.

مصاحبه تیراندازان ایرانی قبل از اعزام به ریوبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از فدراسیون تیراندازی، گلنوش سبقت‌اللهی در خصوص حضور خود در المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت: به عنوان یک ورزشکار به نتیجه فکر نمی‌کنم بلکه به عملکردی که در این مسابقات دارم فکر می‌کنم و امیدوارم بهترین عملکرد را در روز مسابقه داشته باشم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند در المپیک تاریخ‌ساز باشد، تصریح کرد: در المپیک هیچ چیزی بعید نیست و انشالله تیرهایم به هدف بنشیند و آرزو می‌کنم بانوان ایران در المپیک تاریخ ساز شوند. مردم ایران برای المپیکی‌ها دعا کنند.
 
بانوی تیرانداز کشورمان در خصوص تجهیز سلاحش پیش از المپیک گفت: سلاح نو پیش از اعزام به ریو به دستم رسید اما با سلاح قبلی در المپیک شرکت می‌کنم چون فرصت کافی برای تمرین با سلاح جدید را نداشتم و هنوز به آن عادت نکرده‌ام.
 
سبقت الهی در خصوص اردوی تیم ملی در هانوفر آلمان پیش از اعزام به ریو افزود: اردوی هانوفر خیلی خوب بود چون به محض ورود در آلمان دو روز مسابقه تدارکاتی با حریفان صاحب نام جهانی داشتیم. تا آنجایی که می‌خواستم به آمادگی رسیده‌ام.
 
سبقت‌اللهی با اشاره به حریفان خود در المپیک ریو گفت: حریفان با تجربه و بزرگی در جهان دارم که هر کدام در چند دوره المپیک حضور داشته‌اند. اگر واقع بین باشیم این موضوع که اولین حضورم در المپیک است و کم تجربه‌تر از حریفان هستم باعث نگرانی من می‌شود اما کاری می‌کنم که این فشار را به خودم  وارد نکنم و استرس‌ها را کنترل کنم.
 
جام‌بزرگ: به المپیک ریو نسبت به لندن دید بهتری دارم
 
بانوی ملی پوش تیراندازی ایران گفت: به المپیک ریو نسبت به دوره گذشته در لندن دید بهتری دارم و کاملا آماده ام.
 
مه‌لقا جام‌بزرگ  در خصوص حضور خود در المپیک و شانس کسب مدال در این رویداد بزرگ اظهار داشت: به این دوره از المپیک نسبت به المپیک لندن دیدم بهتر است و آمادگی خوبی دارم. در تمرینات نمره‌های خوبی زدم و در برزیل هم پنجم شدم اما  اینکه در روز مسابقه و در المپیک چه اتفاقی می‌افتد را تنها خداوند می‌داند. امیدوارم با توکل بر خدا نتیجه خوبی کسب کنم. اگر خدا بخواهد جزو فینالیست‌ها خواهم بود و برای کسب مدال تلاش خواهم کرد.
 
وی که با شناخت کافی از حریفان خود راهی ریو شده است، افزود: با حریفانم در مسابقات برزیل رقابت کردم و برخی از رقبای اصلی‌ام در اردوی هانوفر و مسابقات فرانسه حضور داشتند و در این مدت به خوبی از آنها شناخت دارم.
 
بانوی تیرانداز  ایران با اشاره به رقابت سخت برای کسب مدال در المپیک تصریح کرد: در تیراندازی  اینکه ۲۰ نفر برای کسب مدال رقابت می‌کنند نه تنها ترسناک و دلهره آور نیست بلکه امیدوار کننده است. همین که جزو ۲۰ نفر برترم، خوب است. در تیراندازی چیزی قابل پیش‌بینی نیست. اینکه نفر اول رنکینگ لزوما در روز مسابقه بر سکوی نخست قرار بگیرد قطعی نیست و ممکن است اتفاقات  دور از ذهنی بیفتند.
 
وی در ادامه به اردوی تیم ملی در آلمان پیش از حضور در برزیل اشاره کرد و گفت: اردوی هانوفر از این بابت خوب بود که تعداد زیادی فشنگ در اختیار داشتیم و این موضوع به آمادگی بیشتر تیراندازان کمک زیادی خواهد کرد. همیشه اردوهای برون مرزی به واسطه نوع تمرینات و امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد، تاثیرگذار بوده است و بیشتر از ایران می‌توانیم فشنگ بزنیم.
 
جام بزرگ در پایان در خصوص تامین تجهیزات جدید برای حضور در المپیک تصریح کرد: سلاح من کمی قدیمی است اما مشکل خاصی نبود تا بخواهم آن را تعویض کنم. لباسم قدیمی و برای ۵ سال پیش بود و با نظر سرمربی آن را برای مسابقات مونیخ عوض کردم. کمی  با لباس قبلی فرق دارد اما مشکل خاصی با آن ندارم و به خوبی با آن تمرین کرده‌ام.

احمدی:  بدون دغدغه به المپیک فکر می کنم

 الهه احمدی در خصوص شرایط آمادگی خود برای حضور در المپیک گفت: خداوند در لحظات سخت به من کمک کرد. دو سال سخت را پشت‌سر گذاشتم. یکی قبل از کسب سهمیه المپیک و در مرداد ماه سال گذشته برای کسب سهمیه و یک سال هم برای کسب آمادگی جهت حضور پرقدرت در المپیک. خوشحالم با این شرایط به المپیک اعزام می‌شوم.

وی در خصوص احتمال کسب مدال در المپیک تاکید کرد: بین  ۶۳ تیراندازی که قرار است ۱۶ مرداد مسابقه دهند و همگی هم قهرمان هستند، نمی‌دانم چه کسی مدال طلا را کسب می‌کند اما بدانید برای مدال طلا به ریو می‌روم. سال گذشته دو مدال طلا در مسابقات جهانی کسب کردم و تکرار آن غیر ممکن نیست. تفاوت ورزشکاران در روز مسابقه تنها در برتری ذهنی آنها است و اگر از پس آن بربیایم، می‌توانم راهی فینال شوم.

بانوی المپیکی ایران در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت امکانات کامل برای رسیدن به آمادگی داشته‌اید، افزود: خاصیت ورزش ما این است که پر خرج و پر هزینه است. به‌علاوه شرایط ورزش کشور و فدراسیون تیراندازی نیز مناسب نبود ولی با همه این شرایط مشکلات را پشت‌سر گذاشتیم و امیدوارم نتیجه آن را در المپیک ببینیم. در حال حاضر دغدغه خاصی ندارم و تنها به مسابقات فکر می‌کنم.

الهه احمدی در خصوص اردوی تیم ملی تیراندازی در آلمان پیش از اعزام به بازی‌های المپیک ریو اظهار داشت: دو اردوی ۲۰ روزه در فرانسه و آلمان داشتیم و تمرینات ما در هانوفر واقعاً سازنده بود. به جز دوری از خانواده، تمرینات فشرده و سختی را هم پیش‌رو داشتیم اما در نهایت باید بگویم این اردو برای همه ورزشکاران عالی بود.

وی تیراندازان صربستان، چک، کرواسی، چین و آلمان را اصلی‌ترین حریفان خود دانست و گفت: تیراندازان خوبی در المپیک حضور دارند که من آنها را می‌شناسم. ۲۵ نفر هستیم که برای مدال طلا به صورت جدی رقابت داریم. به مدال طلا نزدیک هستیم و مطمئنم که خداوند در این میدان بزرگ کنار ما خواهد بود. از مردم می‌خواهم که برای ما دعا کنند.

نجمه خدمتی: فقط با کسب نتیجه خوب راضی نمی شوم
 

نجمه خدمتی بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: تنها به اینکه یک نتیجه خوب کسب کنم راضی نیستم بلکه می‌خواهم برای ایران مدال کسب کنم.

نجمه خدمتی  در خصوص حضور در المپیک و شرایط آمادگی خود اظهار داشت: در تیراندازی هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. من تنها به اینکه یک نتیجه خوب کسب کنم راضی نیستم بلکه تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا ابتدا در جمع فینالیست‌ها قرار بگیرم و سپس بتوانم برای ایران مدال کسب کنم.

وی افزود: همه ورزشکاران و تیراندازان جهان با هدفی جز کسب مدال راهی برزیل نمی‌شوند و من هم از این امر مستثنی نیستم. خوشبختانه پس از پشت سر گذاشتن اردوهای مناسب آماده هستیم و امیدوارم شرایط در روز مسابقه به گونه‌ای باشد که بتوانیم مدال بگیریم.

بانوی المپیکی ایران در خصوص اردوهای آمادگی تیم ملی در آلمان تأکید کرد: اردوی ۱۸ روزه‌ای را در هانوفر آلمان پشت سر گذاشتیم که این تمرینات فشرده باعث شد در اوج آمادگی قرار بگیرم. یکی از دلایل تمرینات ما در آلمان استفاده از فشنگ کافی و همچنین رفع نواقص سلاح‌ها بود که خوشبختانه به این هدف رسیدیم.

خدمتی گفت: در هانوفر روزانه در دو نوبت صبح و عصر تمرین و فشنگ‌های مختلف را تست کردیم. من در المپیک در دو رشته تفنگ بادی ۱۰ متر و تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر شرکت می‌کنم. باید بگویم شرایط ما در هر دو رشته مناسب است و امیدوارم در این بخش‌ها نتیجه خوبی بگیرم.

پوریا نوروزیان: هر 5 نماینده ایران شانس کسب مدال دارند

تنها نماینده مرد تیراندازی ایران در المپیک ۲۰۱۶ گفت: هر پنج نماینده تیم ملی تیراندازی در المپیک دارای شانس مدال هستند و امیدوارم بتوانیم به اولین مدال تاریخ این رشته در المپیک برسیم.

پوریا نوروزیان در خصوص آخرین شرایط تیم ملی تیراندازی پیش از آغاز سی و یکمین دوره المپیک تابستانی عنوان کرد: خوشبختانه شرایط خیلی خوبی داریم و خوشحالم در چنین جایگاهی قرار گرفتیم. من و هم تیمی‌هایم تمرینات خوبی در هانوفر داشتیم و همه چیز برای ما مهیا بود و به آن نتیجه‌ای که می‌خواستیم رسیدیم.

وی در پاسخ به این سوال که تیم ملی تیراندازی ایران چقدر شانس کسب مدال در ریو دارد؟ گفت: من فکر می کنم هر ۵ نماینده ایران دارای شانس رسیدن به فینال و حتی کسب مدال هستند. برای هم تیمی هایم شانس زیادی قائلم. خانم‌ها احمدی و خدمتی در بخش تفنگ بادی فوق العاده هستند. خانم جام بزرگ هم در خفیف توانایی بسیار خوبی دارد. در مورد خودم هم بهتر است نظر ندهم. فقط از شرایطی که دارم راضی ام. امیدورام عملکردم در اردوی آلمان را تکرار کنم و به فینال برسم چون فینال زن خوبی هستم.

تنها نماینده مرد تیراندازی در المپیک ۲۰۱۶ در خصوص مشکلاتی که تیراندازی در اعزام ها و حتی تجهیزات و فشنگ داشت گفت: قطعا اگر از مدتها پیش فشنگ داشتیم خیلی جلوتر بودیم ولی همین حالا نیز خدا را شکر می کنم که در سفرهای اخیر توانستیم خیلی از ضعف ها را برطرف کنیم. در این اردوها و مسابقات بچه های ما در حد رکورد جهانی تیر انداختند و همه خود را باور داریم. همه افرادی که کنار ما بودند المپیکی ها و قهرمانان جهان بودند و تمرین کردن کنار آنها ما را به این خودباوری رساند که می توانیم حتی از آنها بهتر کار کنیم.

نوروزیان در پاسخ به این سوال که آیا استرس دارید گفت: هر مسابقه ای استرس خاص خود را دارد ولی ما کاری با استرس نداریم چرا که با آن زندگی کرده ایم و در میادین حساس باید بلد باشیم چطور آن را مهار کنیم.

ملی پوش المپیکی تیراندازی در پایان در خصوص لازلو سرمربی تیم ملی تیراندازی گفت: کار با لازلو عالی است. شاگردی او بهترین تجربه زندگی ام بود. لازلو هرچه برای قهرمانی لازم بود به ما یاد داد و ما را تا بالاترین سطح ممکن برد.امیدوارم بتوانیم در المپیک خوب نتیجه بگیریم و پاسخ زحمات فدراسیون و سرمربی را به خوبی بدهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار