ارومیه؛

شیر مادر ندای سلامت

تغذیه با شیر مادر ، تغذیه انحصاری که تنها انحصار در نوع خود می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:روز شیر مادر امسال هزار روز طلایی مهر مادر و شیر مادر نامیده شده است شیر مادر برای نوزادان مانند یک معجون طلایی عمل می کند و گسترش مصرف آن سنگ بنایی در جهت نجات کودکان از مرگ و میر است.

وی افزود:حدود 90 درصد نوزادان در استان از شیر مادر تغذیه می کنند شیر مادر در مقایسه با شیر خشک کامل تر است و از ابتلای نوزادان به انواع بیماریها جلوگیری می کند مادران شیر مادر را ندای سلامت کودکان خود می کنند. این تغذیه انحصاری سلامت نوزادان و کودکان را تضمین می کند.

دکتر مرزنگ گفت: شیر مادر باعث افزایش سیستم ایمنی بدن نوزاد شده و در کاهش احتمال ابتلا به بیماری آسم و اسهال تأثیر فراوانی دارد و بر اساس یافته های پزشکی اثبات شده ضریب هوشی نوزادان و کودکان با شیر مادر افزایش می یابد.

وی افزود : در طول یکسال اول تغذیه با شیر مادر ، بهترین آنتی بادی های که در شیر مادر وجود دارد به فرزندش انتقال می یابد و شیر مادر به علت ارتباط عاطفی بیشتر مادر با نوزاد به نسبت تغذیه با شیر خشک ، علاوه بر سلامتی فرزند ضامن سلامتی مادر می باشد و مادران را از بیماریهای روانی از جمله افسردگی بعد از زایمان مصون می نماید.

شیر مادر ندای سلامت

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.