مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: بازی‌های محلی باعث ایجاد تحرک و شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا موزونی با بیان اینکه اساس بازی‌های محلی و قدیمی بر سه محور قدرت، سرعت و دقت است ادامه داد: فرزندان خود را از این بازی‌ها محروم نکنند.

وی با بیان اینکه بازیهای قدیمی به طور غیرمستقیم و با مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در امور مختلف اصول زندگی اجتماعی را به آنان می‌آموزند گفت: دویدن، همکاری کردن، دست هم را گرفتن و... نقش مهمی در انتقال عاطفه بین کودکان و نوجوانان دارد.

موزونی  افزود: بازی‌های جدید و به طور خاص بازی‌های رایانه‌ای کاربران خود را به سوی یکجا نشینی، تنهایی، سکوت و... سوق می‌دهد، گفت: افرادی که این بازی ها را انجام می‌دهند در بلند مدت افرادی عصبی و پرخاشگر می‌شوند.

وی در ادامه اشاره‌ای به طراحی بازی "کلش" و مورد توجه قرار گرفتن این بازی در بین ایرانی‌ها داشت افزود: برای این بازی میلیاردها تومان هزینه شده و بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیشترین کاربران آن ایرانی‌ها هستند.

موزونی گفت: نحوه طراحی این بازی بگونه‌ای است که اگر هم کودک آن را فراموش کرده و یا کنار بگذارد بعد از مدتی برایش پیامک فرستاده شده و او را فرماندهی خطاب می‌کند که سربازانش منتظرش هستند و بدین ترتیب دوباره افراد را به سمت بازی سوق می‌دهد.

انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.