رئیس ورزش و جوانان ملایر از آغاز به کار 12 سازمان مردم نهاد در این شهرستان خبر داد.

آغاز به‌کار 12 سازمان مردم نهاد در ملایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضایی اظهار داشت: برای کسانی که فکورانه و دردمندانه به مسائل اجتماعی عصر ما نظر می‌کنند، اهمیت و نقش ویژه جوانان در امر توسعه فرهنگی و پیشرفت‌های علمی و صنعتی کاملا روشن و مبرهن است.

وی افزود: در ایران اسلامی، سیمای واقعی و شفاف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سازندگی اجتماعی را می‌توان در پرتو تلاش‌ها و مجاهدت‌ها مشاهده کرد.

رضایی اظهار کرد: هرجا که جوشش و کوشش به ثمر نشسته است، نشانی از حضور گرم و فعال جوانان به چشم می‌خورد.

رضایی ادامه داد: با توجه به سند ملی توسعه ویژه ساماندهی امور جوانان یکی از برنامه‌های سیزده‌گانه سازمان ملی جوانان که یکی از آنها «برنامه شناسایی و تقویت سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با امور جوانان» است، جوانان در گروه سنی 14 تا 29 سال را برای تاسیس و صدور پروانه فعالیت با عنوان سازمان‌های مردم نهاد(سمن) تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان به سازمان‌هایی گفته می‌شود که برای انجام فعالیت و ارائه خدمات داوطلبانه در عرصه‌های تربیتی جوانان با مشارکت جوانان و بر اساس مدیریت جوانان با استناد به موضوع ماده 112 قانون برنامه چهارم توصعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در اجرای مصوبه شماره 7862 هیئت وزیران فعالیت می‌کند.

وی افزود: در رفع برنامه‌های جوانان یکی از برنامه‌های این اداره تاسیس سمن‌ها است بنابراین تشکیل سمن‌ها یک نیاز شهرستانی است و این امر موجب شد تا در راستای برنامه‌های امور جوانان نسبت به تشکیل سمن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

رضایی گفت: با لطف و عنایت خداوند 12 سمن با توجه به نیازها و ضرورتهای جامعه و با تلاشهای نیروی تازه نفس و خلاق امور جوانان این اداره فعالیت خود را شروع نموده اند .

وی در ادامه نقش دادن به جوانان جهت حل مشکلات روز افزون جامعه صنعتی و الکترونیکی کنونی را یکی از الزامات مسئولین این امر دانست و در همین راستا بود که سمنهای این اداره هدفمند در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ملایر افزود: تاسیس سمن های فضای مجازی ، هنری و ادبی، کار آفرینی ، خانواده و حقوق شهروندی ، ایثار و شهادت ،علمی ، پژوهشی و رازهای موفقیت و جامعه الکترونیکی در ملایر و سمن های ایثار و شهادت ،و خانواده در شهر های جوکار و سامن در حال فعالیت می باشند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.