نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: خیر و برکت کار رسانه‌ای برای یک کشور سرنوشت‌ساز است و خبرنگاری، با همه شئون اجتماع پیوست دارد.

خیر و برکت کار رسانه‌ای برای یک کشور سرنوشت‌ساز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی به مناسبت آغاز هفته خبرنگار در دیدار با اهالی رسانه استان، با بیان اینکه دین اسلام به عنوان تنها دین کامل و مترقی در جهان است که به تمام مسائل توجه کرده؛ اظهار کرد: از زمان نزول قرآن کریم تا قیامت؛ آنچه نیاز است در دین مبین اسلام تبیین شده است.

وی با تأکید بر اینکه هر فردی در هر مسؤولیتی باید کار را در حد اعلی و بی‌عیب و نقص انجام دهد،‌ گفت: خبرنگاران خوب می‌دانند از آفت‌های جدی کشور این است که محصولاتمان را همچون کشور‌های غربی بی‌عیب و نقص ارائه نمی‌کنیم و به همین دلیل مردم به دنبال محصولات خارجی می‌روند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه محصولات ما بی‌عیب و نقص نیست و این عار و ننگی است بر پیشانی ما؛ افزود: کفار به این دستور قرآن عمل کردند و جلو افتادند اما ما به آن عمل نکردیم.
وی خواستار ارائه کار بی‌عیب و نقص از سوی تمام صاحبان حرفه‎ها شد و افزود: در امر رسانه نیز یکی از پرمخاطره‌ترین کار‌ها این است که کار بی‌عیب و نقص ارائه شود.
طه‌محمدی با بیان اینکه جنایتکاران جنگی نمی‌خواهند عمق فجایع آنها در دنیا منعکس شود،‌ تصریح کرد: جنایتکاران از جمله اسرائیل به هر بهانه‌ای، از بازداشت گرفته تا توهین و کشتن خبرنگاران از انعکاس خبری فجایع جلوگیری می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه یک خبرنگار صادق خبرنگار بی‌خطر نیست و انواع و اقسام خطرات را دارد،‌ ادامه داد: خبرنگاری، با همه شئون اجتماع پیوست دارد که این شئون می‎تواند در حیطه مال،‌ امنیت،‌ آبرو،‌ رشد و حتی افت و خیز یک ملت و... باشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خبرنگاری کار بسیار خطیری است، افزود: آنها که در وجود خود دل و جرأت این کار را نمی‌بینند باید شغل خود را عوض کنند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در حرفه خبرنگاری عاشقانه می‌مانند و با تمام دارایی و توان فداکاری می‌کنند؛ می‌دانند که یک خبر و یا یک گزارش می‌تواند جان صد‌ها نفر را نجات دهد.
محمدی با بیان اینکه خبرنگاری شغلی است که باید فرد عاشق کارش باشد نه اینکه به صورت تحمیلی در این عرصه حضور داشته باشد، گفت: کار خبرنگاری بسیار مقدس و سنگین است.
وی با بیان اینکه در جریان سیل، ‌زلزله،‌ جنگ،‌ گرما،‌ سرما و سایر حوادث حضور خبرنگاران بسیار موثر است، در ادامه حقوق‌های نجومی را یکی از آفت‌های زشت در کشور برشمرد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه قضیه فیش‎های نجومی توسط رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شد، اظهار کرد: اگر این موضوع از راه رسانه برملا نمی‌شد بی سر و صدا بیت‌المال را بالا می‌کشیدند؛ اما حالا با درز این موضوع معتقدم خیر و برکت کار رسانه‌ای برای یک کشور سرنوشت‌ساز است.
محمدی با بیان اینکه برملا شدن این موضوع درس عبرتی شد، بیان کرد: رسانه‌ها به ارزش، قداست و اهمیت کار خود واقف باشند.
وی با بیان اینکه با اطلاع رسانی به موقع، یک جامعه از مشکلات رهایی می‎‏‏یابد، یادآور شد: در زمان جنگ اگر به موقع اطلاع‎رسانی صورت می‌گرفت قبل از اشغال برخی شهر‌ها توسط ارتش صدام مردم شهرها را تخلیه می‌کردند و محاصره نمی‌شدند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه روشنگری،‌ اطلاع‌رسانی به موقع و برملاکردن دست‌های دراز شده به سوی بیت‌المال کار قشنگی است، خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: خبر‌ها باید در چارچوب تقوا باشد نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ چرا که اگر در خبر مرّ حق رعایت نشود، ممکن است ایجاد مفسده کند.
وی با اشاره به بازیچه قرار دادن آبرو و حیثیت برخی افراد توسط برخی خبرنگاران، ادامه داد: متأسفانه برخی از روزنامه‌ها نیز جناحی می‌نویسند در صورتی که باید حق و حقیقت را ببینند و بدانند جناح‎پرستی نوعی بت‎پرستی است، پس باید به دنبال رضای خدا بود.
نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه کار رسانه کار مقدس، ‌شریف، ارزشمند و سرنوشت‌ساز است،‌ خاطرنشان کرد: برخی روزنامه‌ها متنوع می‌نویسند که خوب است اما برخی روزنامه‌ها محتوا ندارد بنابراین رسانه‌ها باید بدانند عمر و وقت مردم مهم است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.