مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از فعالیت بیش از 300 مؤسسه قرآنی زیر پوشش دستگاه‌های فرهنگی در همدان خبر داد.

فعالیت بیش از ٣٠٠ مؤسسه قرآنی در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی در نشست معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان قرآنی استان همدان، اظهار کرد: همدان استان فرهنگی و مفتخر به حکمت و دانایی است؛ مردم این استان همواره در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضوری موثر دارند.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های ویژه‌ای برای استان دارد که در این میان به بحث توسعه و ترویج امور قرآنی توجه ویژه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر توزیع عادلانه امکانات در مراکز فرهنگی سراسر استان، گفت: سال گذشته ٢٦ برنامه ملی و بین‌المللی در استان برگزار شد که بحث تقویت برنامه‌های مربوط به حوزه کودک و نوجوان در اولویت قرار داشت.

عبادی خاطرنشان کرد:  در حوزه فعالیت‌های قرآنی برای کودکان و نوجوانان هم جشنواره ملی تصویرسازی آیات قرآن برای آشناسازی نوجوانان با این فعالیت فرهنگی در همدان برگزار شد.

این مسئول افزود: در حال حاضر ٣٠١ مؤسسه قرآنی تحت پوشش دستگاه‌های فرهنگی و ٢٥٣ مرکز طرح و تفسیر قرآن کریم در استان فعال بوده که بالغ بر ٣ هزار و ٥٦٠ فعال حوزه قرآن در این مراکز مشغول آموزش علوم قرآنی هستند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.