سازمان تامین اجتماعی شرایط شفاف سازی ضوابط وصول حق بیمه قراردادهای شرکتهای دولتی، مدارک لازم برای کمیسیون پزشکی از کار افتادگی و... را اعلام کرد.

شفاف سازی ضوابط وصول حق بیمه قراردادها/ مدارک پزشکی ازکارافتادگی
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاونت فنی سازمان تامین اجتماعی در مورد استعلام کارتهای پایان خدمت قدیمی سربازی، شفاف سازی ضوابط وصول حق بیمه قراردادهای موسسات دولتی، نحوه اجرای موارد رفع بازداشت اموال و... نکاتی را ارائه کرد.
 
استعلام در خصوص کارت های پایان خدمت قدیمی
 
به هنگام احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه درصورت مشاهده هریک از موارد ذیل در کارت های پایان خدمت قدیمی متقاضیان ۵۰ سال سن و بالاتر ، واحدهای اجرایی باید جهت تأیید اصالت کارت یا رفع ابهامات موجود ، مراتب را از نیروهای مسلح ( یگان صادرکننده کارت) استعلام کنند:
-  مخدوش یا ناخوانا بودن کارت؛
-  عدم ذکر تاریخ شروع و خاتمه خدمت؛
-  مغایرت تاریخ شروع و خاتمه خدمت انجام شده با جمع مدت ذکر شده در کارت
 
شفاف سازی ضوابط وصول حق بیمه  قراردادهای موسسات دولتی   
 
 همچنین در راستای شفاف سازی ضوابط مربوط به محاسبه و وصول حق بیمه قراردادهای پیمانکاری موسسات دولتی که اقدام به عقد قرارداد بعنوان پیمانکار نموده و اجرا میکنند و جهت جلوگیری از اعمال سلیقه و روانسازی فرآیند آن و تسریع در صدور مفاصاحساب اینگونه پیمانکاران جلسه هم اندیشی با حضور کلیه کارشناسان ذیمدخل حوزه پیمانکاری و بازرسی دفاترقانونی اداره کل درآمد حق بیمه و همچنین نماینده اداره کل حقوقی سازمان برگزار ومتعاقب بحث و تبادل نظر تصمیماتی در این ارتباط اتخاذ ومقرر گردید موضوع در تلخیص  بخشنامه های حوزه پیمانکاری مدنظر انجام گیرد .
 
نحوه اجرای موارد رفع بازداشت اموال
 

سازمان تامین اجتماعی در مورد نحوه اجرای موارد رفع بازداشت اموال نیز اعلام کرد: رفع توقیف از اموال اعم از منقول و غیر منقول یا رفع انسداد حساب، صرفاً در موارد ذیل امکان پذیر می باشد:
-  پرداخت نقدی کل بدهی توسط کارفرما.
-  آرای صادره از سوی مقامات قضائی، دیوان عدالت اداری و... که به تأیید واحد حقوقی استان رسیده باشد.
-  تقسیط بدهی با اخذ وثیقه ملکی یا ضمانت نامه بانکی از کارفرما وفق ماده ۹۹ آئین نامه اجرایی ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی.
-  سایر موارد مذکور در آئین نامه ماده ۵۰ قانون با تأیید اداره کل درآمد حق بیمه.
 
مدارک لازم برای شرکت بیمه شده در کمیسیون پزشکی ازکارافتادگی بعلت بیماری عادی   
 
همچنین۱- ارائه درخواست به آخرین شعبه تأمین اجتماعی مربوطه
۲- گواهی پزشک معالج مبنی بر ذکر نوع بیماری، خلاصه درمان های انجام شده، نتیجه درمان و خاتمه درمان
۳- احراز سوابق بیمه پردازی
۴- تکمیل فرمهای ازکارافتادگی اخذ شده از شعبه تأمین اجتماعی توسط پزشک معالج
 
بیمه مربیان مهد کودک خودمالک
 
این سازمان در مورد بیمه مربیان مهدهای کودک خود مالک نیز عنوان کرد: در اجرای بند ب ماده ۱۱ آئین نامه اجرائی ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه ها، مربیان مهد کودک خود مالک تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با ارائه معرفی نامه از سوی مرجع مذکور و احراز شرایط مقرر می توانند نسبت به ارائه درخواست و انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد اقدام کنند و از ده بیست و هفتم حق بیمه کامل (با نرخ ۲۷%) بر اساس حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار بعنوان کمک دولت از محل منابع حاصله از هدفمندسازی یارانه ها برخوردار شوند.
 
منبع: مهر
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار