رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران مغفول مانده، به همین منظور به دنبال افزایش آن هستیم.

ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران را افزایش خواهیم دادبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام گیل آبادی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در نشست خبری تهران 230 که به مناسبت دویست و سی امین سالگرد انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت ایران در شهرداری منطقه 17 برگزار شد، اظهار داشت: تهران پیشینه زیست اجتماعی دارد به همین منظور باید برای گسترش پیشبرد اهداف این شهر تلاش‌های زیادی شود.
 
وی با بیان اینکه تهران از ظرفیت گردشگردی زیادی برخوردار است، افزود: در حال حاضر مردم این شهر با هویت و تاریخ این شهر آشنایی ندارند، به همین منظور به دنبال آن هستیم که فخر اجتماعی در این شهر به دست آید.
 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اضافه کرد: کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس با تصویری از خود به دنیا نشان می‌دهند می‌توانند مشکلات اجتماعی شهرشان را برطرف کنند، در حالی که این کشورها در پیشینه تاریخی و همچنین در ارتباط با هویت و تاریخ مغفول مانده‌اند، به این منظور که فخر اجتماعی تصویری بزرگ است که هر کسی از خود بر جای می‌گذارد.
 
گیل آبادی با اشاره به اینکه ایران جزء پنجمین کشور از نظر پتانسیل گردشگری در اوج قرار دارد، یادآور شد: امروزه در بهره برداری از تمامی داشته‌هایمان در بسیاری از آمارهای جهان رنکینگ بالایی داریم، اما به اندازه ظرفیت و پتانسیل مان نتوانسته‌ایم کار کنیم.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران توجه به حوزه گردشگری را جزء اولویت‌های اصلی کارهای خود قرار داده است، تصریح کرد: امروزه باید در خصوص بالا بردن ظرفیت گردشگری کارهای ارتباطی انجام دهیم، یکی دیگر از کارهای ارتباطی باید تقویت قطب گردشگری تهران و اعلام فراخوان برای نخبگان باشد.
 
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروزه شهر تهران بر خلاف ظرفیت بالایی که در گردشگری دارد، به عنوان حوزه بزرگ فضای تاریخی اجتماعی شناخته نشده است، به همین منظور باید برای افزایش ظرفیت گردشگری مردم را با محله و مناطق خود آشنا کنیم.
 
گیل آبادی با اشاره به یکی از مهمترین مولفه‌های همایش تهران ،230 یادآور شد: مردم باید در جریان قصه های شهر تهران قرار گیرند چرا که برای مردم ایران قصه‌های شهر یکی از جذاب ترین آیتم‌ها بوده است.
 
وی با بیان اینکه به دنبال آشنا کردن مردم با هویت شهرشان هستیم، اذعان داشت: تهران یکی از پایتخت‌های دیرینه کشور است و قصه‌های متنوع تری نسبت به پایتخت‌هایی قبلی مانند قزوین، شیراز و تبریز دارد.
 
گیل آبادی اضافه کرد: تهران یکی از پایتخت‌های کهن بوده که بیش از 200 سال سابقه دارد، به همین منظور به دنبال آشنا کردن مردم با هویت تاریخی شهر تهران هستیم.
 
وی با بیان اینکه امروز بیش از ده‌ها هزار نفر از پدران و مادران شهدای تهران فوت شده‌اند، اذعان داشت: همه آنها قصه‌های زیادی برای گفتن داشتند، اما آن قصه‌ها به همراه عزیزان در زیر خاک مدفون شد به همین منظور تلاش داریم که در همه محله‌‌های شهر تهران قصه‌های شهر را راه اندازی کرده و از ظرفیت‌ حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای آشنایی مردم برای هویتشان استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه مراسم تهران 230 با همکاری مناطق 11، 12، 16، 17 و 6 برگزار خواهد شد، تصریح کرد: روز چهارشنبه 13 مرداد از ساعت 18 الی 20 مراسم قصه‌های شهر که حلقه مودت تهران است را در میدان مشق منطقه 12 برگزار خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار