اندیشه‌های والای بنیانگذار مذهب شیعه در سمینار علمی و پژوهشی زندگی امام جعفر صادق(ص) واکاوی شد.

سمینار علمی و پژوهشی زندگانی امام جعفر صادق(ع) در کابل برگزار شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، همزمان با سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، در سمینار علمی و پژوهشی زندگانی این امام همام در کابل سخنرانان به واکاوی اندیشه های والای بنیانگذار مکتب جعفری پرداختند و گفتند امام صادق(ع) سنبل برادری و وحدت میان مسلمان است.

علما و شخصیت های برجسته سیاسی شیعه و سنی در این سمینار حضور داشتند.

حضرت آيت‌الله ساجدی، موسس بنيـاد علمي حضرت قائم(عج) و مدرسه علميه زینبیه، گفت:" وحدت و برادری میان مسلمانان قوت آنها است و برادری که در زمان امام جعفر صادق(ع) در میان مسلمانان وجود داشت الگوی مناسب برای امت اسلامی است."

وی افزود دشمن در تلاش با ایجاد تفرقه میان مسلمانان آب را گل کند و به نفع خود ماهی بگیرد.
آیت الله ساجدی تاکید کرد اما جعفر صادق (ع) نماد اخلاص، اخلاق و سرمشق زندگی تمام مسلمانان است.

دولت وحدت ملی فقط برای مردم گورستان های بزرگ ایجاد کرده است!

غلام حسین ناصری، نماینده مردم میدان وردک در مجلس نماینده گان، نیز گفت: " حکومت وحدت ملی در طول 10 ماه به جای آباد ساختن کشور برای مردم قبرستان های بزرگ ایجاد کرده است."

وی افزود: رهبران حکومت وحدت ملی سیا ستمداران خوبی هستند اما متاسفانه غیرت ملی ندارند و با عمل عکس به شعارهای دوران انتخاباتی خود مردم را بیش از پیش بیچاره ساخته اند.
ناصری زاده افزود داعش برای افغانستان و اسلام خطر بزرگی است، این گروه از سوی غرب حمایت می شود و با امکانات زیادی که در اختیار دارند برای نابودی مسلمانان و وحدت امت اسلامی به میان آمده‌اند.

به گفته ناصری‌زاده داعش برای کشتن یک قوم و مذهب خاص ایجاد نشده است بلکه نابودی کل اسلام و مسلمانان برنامه شوم این گروه است.

این نماینده پارلمان تاکید کرد در افغانستان شیعه و سنی سالهاست در یک وحدت اسلامی در کنار هم زندگی می کنند، در مصیبت های یکدیگر شریک اند و هیچ گروهی نمی تواند این وحدت را از بین ببرد.

مولوي حبيب الله حسام، رئيس شوراي اخوت اسلامي افغانستان، نیز امام جعفر صادق(ع) را نمونه بارزی از اخلاص پیامبر(ص) دانست و گفت این امام همام خدا محور بود.

وی فضای مملو از برداری و اخوت بین مسلمانان در زمان امام جعفر صادق(ع) را در طول تاریخ اسلام از آغاز تا کنون بی نظیر خواند.

مولوی حسام تاکید کرد آنقدر که اسلام نما ها و مسلمان نما ها به اسلام ضربه می زنند امریکا ضربه نمی زند.

وی افزود: امامان دعوت گرانی هستند که قیام قیامت از بین نمی روند.

به گفته مولوی حسام آنچه امروز بر سر مسلمانان می آید از تفرقه و اختلافات ناشی می شود. حادثه شاه شهید کار هیچ مسلمانی نیست! حضرت آيت الله حجت كابلي، استاد سطوح خارج در حوزه هاي علميه كابل، گفت:"یک مسلمان هیچگاه به کشتن مردم بی گناه آن هم در خواب راضی نمی شود پس حادثه شاه شهید کابل کار هیچ مسلمانی نیست."

این عالم برجسته دینی افزود گروه های تروریستی نظیر داعش هرگز به هدف شوم بد جلوه دادن و دین انتحار و انفجار معرفی کردن اسلام در افغانستان نمی رسند چراکه شیعه و سنی در افغانستان متحد هستند.

آیت الله حجت(دام ظله) دین اسلام را مبرا از افراط و تفریط دانست.

وی برپایی عدالت را منوط به الگو گرفتن از سیره امام جعفر صادق(ع) دانست. استاد حبيب الله شاكر، آمر ديپارتمنت فقه و قانون رياست آكادمي علوم افغانستان، هم تاکید کرد اگر بخواهیم موفق باشیم باید از رفتارهای گذشته خود درس بگیریم چراکه رفتار و خلق نیک ما ضامن وحدت ماست.

وی با خبر بودن از احوال یکدیگر و کمک به رفع نیاز برادران دینی را یکی از ویژگیهای بارز هر مسلمان دانست.

به گفته استاد شاکر تفرقه و اختلاف آفت وحدت مسلمانان و دلیل بیچارگی امت اسلامی دانست.


آفتاب نوشت: عضو آکادمی علوم افغانستان افزود دشمن در تلاش است با تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد اختلافات مذهبی تیشه به ریشه اسلام بزند پس مسلمانان باید به هوش باشند که با درس گرفتن از مکتب امام جعفر صادق(ع) انرژی خود را در جهت رسیدن به اهداف اسلامی خود صرف کنند نه اینکه آب به آسیاب دشمن بیندازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار