دکتر بزرگ زاده گفت: بخش مراقبت های ویژه سوختگی بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز یکی از استانداردترین بخش های سوختگی کشور است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز در خصوص بخش مراقبت های ویژه سوختگی (BICU) این بیمارستان گفت: بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز مجهز به کلیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز جهت مراقبت از بیماران سوختگی با کادری مجرب و آموزش دیده با ظرفیت 9 تخت با حضور دکتر هاشمی نژاد وزیربهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خرداد ماه 94 و همزمان با میلاد صاحب الزمان(عج) افتتاح گردید.

وی بیان داشت: این بخش بر اساس استاندارد سوختگی احداث شده و هر اتاق مخصوص یک بیمار و دارای کلیه ملزومات و تجهیزات به صورت مستقل می باشد. بطوریکه برای هر بیمار حمام مخصوص جهت شستشو و تعویض پانسمان در نظر گرفته شده است و کلیه تجهیزات پزشکی اعم از دستگاه ونتیلاتور و مانیتور علائم حیاتی و دستگاه ساکشن و سایر ملزومات مورد نیاز برای ویزیت و مراقبتهای اولیه موجودمی باشد.

بزرگ زاده اظهار داشت:  تمام تخت های بیماران مجهز به تشک مواج بوده و با قابلیت ارائه کلیه خدمات و  استاندارد حفاظت بیمار می باشند.

وی اظهار داشت: بخش مراقبتهای ویژه سوختگی دارای اتاق عمل مجزا با کلیه تجهیزات مخصوص بیماران است. همچنین وجود تختی مستقل مجهز به دستگاه دیالیز جهت بیماران خاص سوختگی از دیگر تدابیر در نظر گرفته شده برای تجهیز هر چه کامل تر این بخش بوده است.

رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز بیان کرد: کادر پرستاری بخش مراقبتهای ویژه سوختگی ضمن توانایی در مراقبت از بیماران سوختگی با گذراندن دورهای دیالیز توانایی مراقبت از بیماران خاص را نیز دارا می باشند.

وی با بیان اینکه در این بخش گرافی های بیماران بوسیله دستگاه پرتابل رادیولوژی در اتاق خود بیمار انجام می شود، اضافه کرد: تمامی مراقبت های بیماران بر بالین بیمار انجام شده و از جابجایی بیماران بخصوص در اتاق های مشترک و با وسایل مشترک به منظور پیشگیری از عفونت بطور کامل خودداری می گردد.

بزرگ زاده تصریح کرد: در راهروی ورودی بخش ملزومات مورد نیاز جهت آمادگی ورود افراد به بخش ممکن شده است و گان، کفش و محلول هندراب برای ضد عفونی کردن دست قرار داده شده است. همچنین ملاقات در بخش محدود بوده و به همین جهت راهروی ملاقات جهت همراهان بیماران در این بخش تعبیه شده تا از رفت وآمد بر بالین بیمار کاسته است.

وی عنوان کرد: در راستای استاندارد سازی مراقبت های بیماران بخش BICU برای هر دو بیمار یک پرستار در نظر گرفته شده است، مشاوره های پزشکی اعم از داخلی، عمومی و بیهوشی روزانه انجام می شود. همچنین سایر مشاوره ها تخصصی از جمله عفونی، چشم پزشکی، ریه و ... نیز جهت بیماران انجام می گردد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این بخش اتاق مخصوص پزشک بیهوشی لحاظ شده است و در ایستگاه پرستاری امکان پایش و مانیتورینگ علائم حیاتی کلیه بیماران از طریق مانیتور مرکزی میسر می باشد.

بزرگ زاده در پایان خاطرنشان کرد: بخش مراقبتهای ویژه سوختگی BICU بیمارستان آیت الله طالقانی اهواز بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از استانداردترین بخش های سوختگی کشور بوده که مطابق با استانداردهای عمرانی و تجهیزات روز دنیا راه اندازی شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.