نخست وزیر اسرائیل، حمایت کشورهای اروپایی را از گروه‌های مخالف فعالیت‌های رژیم تل‌آویو مورد انتقاد قرار داده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، وی یکشنبه (10 مرداد) در آغاز جلسۀ کابینۀ رژیم اسرائیل اعلام کرد تل‌آویو شاهد حمایت کشورهای اروپایی، به ویژه فرانسه، از گروه‌هایِ فعال علیه رژیم اسرائیل است.

نتانیاهو اظهار داشت نتایج تحقیقات این رژیم حاکی از «حمایت برخی کشورهای اروپایی، از جمله فرانسه، از چند نهادی است که در اقدامی تحریک‌آمیز تحریم اسرائیل را خواستار هستند و حق اسرائیل برای موجودیت را به رسمیت نمی‌شناسند.»

نخست وزیر اسرائیل بی‌آنکه به نام سازمان خاصی اشاره کند، گفت: «ما پس از تکمیل تحقیقات، یافته‌های خود را به دولت فرانسه ارائه خواهیم کرد.»

رژیم اسرائیل بارها حمایت دولت‌های خارجی از نهادهای غیردولتی را که منتقد سیاست‌های خصمانۀ این رژیم علیه فلسطینیان هستند، محکوم کرده است.

نتانیاهو افزود: «ما همچنین از کمک‌های مالی به سازمان‌هایی که حق اسرائیل برای موجودیت را رد می‌کنند، آزرده خاطر هستیم.»

موج تحریم اسرائیل در اروپا همچنان رو به گسترش است، به طوری که چندی پیش 300 گروه اروپایی از جنبش ضد اسرائیلی انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریمِ اسرائیل موسوم به «بی‌دی‌اس» حمایت کردند.

این کمپین حتی توانسته است در میان دانشگاهیان اسرائیل نیز جای خود را باز کند؛ ده‌ها تن از چهره‌های دانشگاهی اسرائیل چندی پیش با امضای یک طومار، «انجمن انسان‌شناسی امریکا» را به تحریم موسسات دانشگاهی اسرائیل تشویق کردند.

اسرائیل در مقابل، کمپینی برای اعمال فشار بر کشورهای خارجی تشکیل داده است تا با وضع قوانین، برای شهروندانی که از جنبش بی‌دی‌اس حمایت می‌کنند، مجازات‌هایی در نظر بگیرند.

جنبش بین‌المللی انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل به دنبال پایان دادن به اشغال‌گری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین و احترام به حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

نخست وزیر اسرائیل و هوادارانش این کمپین را روشی جدید برای سلب «مشروعیت» از اسرائیل دانسته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار