امسال انجمن تخصصی صنایع همگن عایق‌های رطوبتی در آذربایجان‌غربی تاسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال انجمن تخصصی صنایع همگن عایق‌های رطوبتی در آذربایجان‌غربی تاسیس می‌شود اظهار داشت: قرار است که این انجمن برای ثبت، به اداره ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان‌غربی معرفی شود.

سیفعلی ضربی با بیان اهم اقدامات اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی تیر ماه امسال تصریح کرد: در این رابطه نهایی کردن بخش وضع موجود و برنامه راهبردی سند برنامه ششم توسعه در بخش‌های صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی، در برگزاری جلسات تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی، مدیران و کارشناسان تخصصی دستگاه های اجرایی ذیربط انجام شد.

ضربی گفت: علاوه بر آن، ضمن نهایی کردن سند توسعه روستایی در زمینه صنعت، معدن و تجارت، سند توسعه صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه‌گذاری شهرستان تکاب مطابق با اهداف و راهبردهای برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردی استان تدوین شد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از انتشار 270 عنوان طرح سرمایه‌گذاری اولویت دار در تیر ماه خبر داد و افزود: این کار با هدف احصاء طرح¬های اساسی و محرک توسعه صنعت، معدن و تجارت و نیز اشاعه اولویتهای سرمایه‌گذاری ابلاغی وزارت متبوعه انجام شد.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته 110 طرح سرمایه گذاری اولویت‌دار در صنایع پایین دستی پتروشیمی با مطالعات امکان‌سنجی احصاء شد گفت: این کار نیز با هدف جهت‌گیری راهبردی توسعه صنعتی بر مبنای صنایع پتروشیمی منطقه و شناسایی فرصت‌های جدید کسب و کار صنایع پایین دستی پتروشیمی انجام شد.

ضربی با اشاره به اینکه تدوین و احصاء 50 طرح مطالعات امکان‌سنجی(PFS) صنایع پایین دست پتروشیمی با رویکرد تامین مواد اولیه از پتروشیمی‌های منطقه در این بازه زمانی صورت گرفت اظهار داشت: تدوین و احصاء این طرح‌ها سبب توسعه متوازن آن میان صنایع بالادست و پایین دست،جهت‌گیری روشن در تحقیق و توسعه و هدایت سرمایه‌گذاران به منظور استقرار صنایع پایین دستی با توجه به طرح آمایش سرزمین صورت پذیرفت.

به گفته وی، در تیر ماه امسال، برای دستیابی به ایجاد طرح‌هایی با فناوری پیشرفته برای تولید محصولاتی با رقابت‌پذیری مطلوب در سطح جهانی، 40 طرح اولویت‌دار مطالعه شد.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ماه گذشته، تکمیل بانک اطلاعاتی طرح‌های پیشنهادی صنایع زیر مجموعه خط اتیلن غرب کشور در قالب 38 طرح ویژه با مشخصات کامل و میزان مصرف و نیاز استفاده مواد اولیه از پتروشیمی‌های روی خط اتیلن غرب صورت گرفت.

ضربی گفت: علاوه بر آن در این بازه زمانی اولویت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان تکاب مطابق با مزیت‌ها و ظرفیت‌های آن منطقه تدوین شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.