مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم در آران و بیدگل برگزار می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل گفت: مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم، (21 و 22 مرداد) سال جاری در آران و بیدگل برگزار می شود.

حجت الاسلام ولی الله روان افزود: در این مسابقات، متسابقین در رشته های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم و رشته های قرائت، ترتیل، اذان، دعا خوانی، ابتهال، هم سرایی و هم خوانی قرآن کریم با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل، با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رده سنی بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رقابت در بخش خواهران، 21 مرداد و در بخش برادران 22 مردادماه از ساعت 9 صبح در کانون شهید عربیان آران و بیدگل آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام روان افزود: مراسم اختتامیه و معرفی و تجلیل از نفرات برتر هر بخش نیز روز پنج شنبه 28 مردادماه ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات کانون شهید عربیان برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی، با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال بقاع متبرکه شهرستان نقش پررنگ تری دراطلاع رسانی، نام نویسی و معرفی متقاضیان ثبت نام در این دوره از مسابقات دارند.

روان افزود: متقاضیان جهت نام نویسی در این دوره از رقابت‌ها می‌توانند به‌صورت حضوری به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌، مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و مؤسسات قرآنی مراجعه و یا جهت ثبت نام اولیه، با شماره تلفن 03154726181 داخلی3 تماس حاصل نمایند و یا عدد 1 را به سامانه 1000011431124 ارسال کنند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل یادآور شد: مسابقات قرآن کریم، هر ساله به‌همت سازمان اوقاف و امور خیریه در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی برگزارمی‌شود و برگزیدگان هر مرحله به مرحله بالاتر راه می یابند.

حجت الاسلام روان با اشاره به اینکه مرحله استانی این مسابقات در نیمه دوم شهریورماه در شهرستان کاشان برگزار می شود، افزود: مرحله کشوری این مسابقات در بخش برادران در مهرماه و بخش خواهران در آبان‌ماه در استان گیلان برگزار خواهد شد.

گفتنی است شهرستان آران و بیدگل به دلیل فعالیت های گسترده قرآنی، امسال برای هفتمین سال متوالی از سوی متولیان قرآنی کشور به عنوان شهر نمونه قرانی کشور معرفی شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.