محمدجواد محمدی مجد دارنده رتبه دوم مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در مقطع دكتری رشته علوم قرآن و حدیث پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حافظ کل قرآن کریم و دارنده رتبه دوم پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان ، پیرامون پذیرش در آزمون سراسری دکتری و اشتغال به تحصیل اظهار کرد: از مهرماه سال ۹۴ به منظور شرکت در آزمون دکتری شروع به درس خواندن و کسب آمادگی کردم.

وی بیان کرد: در مرحله اول آزمون دکتری که به صورت کتبی برگزار شد از میان ۴۸۰۰ نفر رتبه ۴۹ را به دست آوردم. می‌توانستم رتبه بهتری را کسب کنم اما به دلایل مختلفی همچون اشتغال به تحصیل در حوزه علمیه آن چنان که باید نتوانستم درس بخوانم.

محمدی‌مجد با بیان اینکه در مرحله دوم آزمون در اردیبهشت و خرداد در دانشگاه‌های تهران، اصفهان، علامه طباطبایی و تربیت مدرس به منظور مصاحبه تخصصی شفاهی حاضر شده است، ادامه داد: پس از شرکت در آزمون تخصص در نهایت در دانشگاه اصفهان پذیرفته شدم.

این حافظ کل قرآن کریم گفت: کسب رتبه در مسابقات جهانی و کشوری قرآن کریم، تأثیر ۲۰ درصدی نمره مرحله کتبی آزمون تأثیر اندکی در پذیرش دانشگاه داشته است.

وی هدف از ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی دکتری رشته علوم قرآن و حدیث را فهم صحیح دین و تفسیر قرآن کریم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با فهم‌های مختلفی از دین اسلام مواجه هستیم که در نتیجه غیرصحیح از دین است؛ این رشته ابزارهایی در اختیار فرد قرار می‌دهد که باعث درک بهتر از دین می‌شود.

وی پیرامون ادامه تحصیلات حوزوی نیز تصریح کرد: برای تحصیل در حوزه بسیار تلاش کردم و آنچه را که با زحمت به دست آورده‌ام حفظ خواهم کرد و به تحصیلات حوزوی خود ادامه می‌دهم.

با علاقه به رشته علوم قرآن و حدیث وارد شدم و از آیت‌الله حیدری مدیر حوزه علمیه الغدیر اهواز که با تحصیلات دانشگاهی من کنار آمدند قدردانی می‌کنم این موفقیت را به پدر و مادرم، استادان و جامعه قرآنی خوزستان تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.