عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از وجود حداقل 12 هزار واحد صنفی فنی از جمله درب و پنجره سازان، پنچرگیری‌ها، تعویض روغنی‌ها و ... در کرمانشاه یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین بیات افزود: با جابجایی این مشاغل به خارج از شهر، 12 هزار واحد صنفی جدید می‌تواند جایگزین این واحدها شود.

وی گفت: انتقال صنوف فنی به خارج از شهر می‌تواند برای حدود 24 هزار نفر شغل ایجاد کند.

بیات گفت: خود اصناف نیز برای این جابجایی آماده هستند.

وی ادامه داد: البته شرط واحدهای صنفی فنی برای جابجایی به خارج از شهر این است که مکانی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود که راه دسترسی مناسب داشته باشد.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، در برخی موارد مکان‌یابی که برای انتقال این واحدها انجام می‌شود چندان مناسب نیست و محلی که انتخاب می‌شود نه برای خود واحدها راه دسترسی مناسبی دارد و نه برای مردم.

بیات یادآوری کرد: بهتر است در چهار نقطه شهر شهرک‌هایی برای استقرار مشاغل فنی ایجاد شود، بگونه‌ای که مردم از هر نقطه شهر امکان دسترسی داشته باشند و مجبور به طی کردن راه طولانی نباشند.

وی منطقه عمرمل واقع در جاده سراب نیلوفر، یک منطقه در انتهای سراب، یک نقطه در جاده بیستون و یک نقطه در جاده سنندج را مراکزی دانست که می‌توان برای استقرار مشاغل فنی در آنها برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.