برخی مسافران که برای گذراندن اوقات خوش راهی شمال کشور می شوند، گاهی با خاطره ای ناگوار از دریا به دیار خود بازمی گردند.

 به گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با آغاز فصل تابستان و تعطیلی مدارس خانواده ها ترجیح می دهند بخشی از اوقات خود را به مسافرت اختصاص دهند. اولویت اول بسیاری از خانواده ها علی الخصوص پایتخت نشینان شمال کشور است که در فرصت های تعطیلی راه جاده های شمال را در پیش می گیرند. دریا یکی از مهم ترین دلایلی است که هم وطنان را به استان های ساحلی شمال کشور می کشاند. بر اساس آمار سال گذشته حدود 41 میلیون مسافربه سه استان گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده اند که 85 درصد از این مسافران برای شنا و تفریح به دریا زده اند. دریا برخلاف ظاهر آرامش هر ساله طبق آمار بسیاری را در خود فرو می کشد. درصدی زیادی از این افراد کسانی هستند که آموزش شنا ندیده اند و بی توجه به علائم هشداردهنده و تذکرات ناجیان غریق به دل دریا زده اند.

بهروز اسفندیاری دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: حدود 700 کیلومتر ساحل در استان های گیلان، مازندران و گلستان وجود دارد، 650 کیلومتر این سواحل قابل استفاده است. اگر مردم بخواهند در هر قسمت از این ساحل به دریا بزنند کار برای متولیان  سخت می شود و خطر بزرگی مسافران دریا را تهدید خواهد کرد.

وی افزود از مسافران خواهشمندیم از طرح های سالم سازی دریا که هم برای خانم و هم برای آقایان تعبیه شده است، تنها با حضور ناجیان غریق استفاده کنند و به سوت ناجیان غریق توجه کنند. از شنا کردن در دریا در شب پرهیز کنند. درصدی از قربانیان شب ها به دریا رفته اند. شب به دلیل تاریکی، دید کم می شود و ناجی غریقی حضور نداررد که در صورت لزوم به افراد کمک کند. والدین کودکان خود را در ساحل رها نکنند و همان طور که در خانه و خیابان مراقب کودکان خود هستند در ساحل نیز از آنان حفاظت کنند.

اسفندیاری ادامه داد ناجیان غریق در سواحل شمالی کشور با بلوز زرد و شورت قرمز در حال انجام وظیفه هستند. ناجیان در آفتاب سوزان به کمک مردم می آیند و به فکر سلامت مسافران هستند. لازم است ناجیان به تجهیزات روز مجهز شوند و حقوقشان به موقع پرداخت شود تا آنان نیز به کار دل گرم باشند. وزارت کشور به عنوان متولی این امر دلسوزانه پیگیر مطالبات ناجیان غریق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار