امام جمعه ی ارومیه گفت: پرهیز از اشرافی گری و رعایت حد اعتدال بر تمام آحاد جامعه وظیفه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به جریان حقوق های نجومی برخی مسئولین گفت: اشرافی گرایی شایسته ی جامعه ی اسلامی نیست و از جمله موارد مذموم و ناپسند مطرح شده در دین اسلام است.

قریشی ضمن تاکید بر ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری ابزازر داشت: بر تمام آحاد جامعه و در راس آن مسئولین وظیفه است که از اشرافی گری پرهیز کنند .

وی تصریح کرد: اسراف کاری و ریخت و پاش انسان را از مسیر اصلی و آخرت دور می کند و مغایر با آموزه های دین اسلام است.

نماینده ی ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد:مسئولین باید اشرافی گری را پایین بیاورند و دفتر و تشکیلات دولتمردان باید در حد متعارف باشد.

حجت الاسلام قریشی با شااره به تفاوت قومیت ها و نژادها گفت: قومیت ها و نژادهای مختلف از نشانه های خداست و هیچ یک بر دیگری فضیلت ندارد.

قریشی تقوا و پرهیزکاری را معیار اسلام برشمرد و افزود: تفاوت قومیت ها و رنگ و زبان برای شناسایی افراد است و نباید مورد سوء استفاده ی معاندان قرار گیرد.

استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به ورود شهدای گمنام به استان گفت: مقام و منزلت شهدا نزد خدا بسیار بالاست و همگی ما مدیون شهدا هستیم.

حجت الاسلام قریشی آسایش و امنیت جامعه را مرهون خون شهدا دانست و گفت: قسمت اعظم نعمت آسایش و امنیت ما بعد از عنایت خدا زیر سایه ی خون شهداست و بر همگی ما وظیفه است در مراسم تشییع آنان شرکت کنیم.

قریشی ضمن اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: ما شیعیان مدیون امام صادق هستیم و باید در عزای این امام همام شرکت کنیم.

امام جمعه ی ارومیه ضمن اشاره به درگذشت مداح اهل بیت ، حاج حمید صادقی گفت: مداحی در وصف عظمت اهل بیت برکات بسیاری دارد و هرکس از رفتار و منش ائمه تبعیت کند ، سعادتمند می شود.

حجت الاسلام قریشی ضمن تاکید بر رعایت مباحث خانوادگی گفت: در محیط خانه اعضای خانواده باید نسبت به یکدیگر با عطوفت و رحمت رفتار کنند و ضمن سازش با یکدیگر کانون خانواده را مدیریت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.