پوشش 65 درصدی نوآموزان پیش دبستانی درسال تحصیلی آینده

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از پوشش 65 درصدی آموزش پیش دبستانی درسال تحصیلی آینده خبر داد.

محمد دیمه ‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درخصوص پوشش تحصیلی پیش دبستانی برای سال تحصیلی آینده گفت: با توجه به اینکه امسال برای اولین بار دولت ، ردیف بودجه ای ویژه ای برای افزایش پوشش پیش دبستانی اختصاص داده است بنابراین این مساله در سال تحصیلی آینده روند بهتری در پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه میزان بودجه اختصاص یافته 500 میلیارد ریال بوده و با اولویت به کارگیری در مناطق 2 زبانه درنظر گرفته شده ، اظهار کرد: حدود 150 هزار نوآموز بیشتر از سال گذشته  تحت پوشش قرار می گیرند که این امر برای  مناطق 2 زبانه سراسر کشور درنظر گرفته شده است .

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته پوشش تحصیلی پیش دبستانی 57 درصد بوده، عنوان کرد: سال آینده پیش بینی می شود پوشش تحصیلی به حدود 65 درصد افزایش یابد علاوه برآن 150 هزار نوآموز مناطق 2 زبانه به این تعداد افزوده می شود.

دیمه ور بیان کرد: همانطور که قبلا هم مطرح شده بود در مناطق محروم آموزش های پیش دبستانی به شکل رایگان ارائه می شود که این شرایط برای مناطق محروم با ضریب محرومیت هشت یا نه اعمال می شود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار