برنامه ایتالیا برای آگاه سازی خطرات مهاجرت؛

حقایق تلخ از مهاجران آفریقایی؛ از تجاوز جنسی به زنان مقابل دیدگان شوهر تا جان سپردن از تشنگی

دولت ایتالیا در نظر دارد طی برنامه ای مهاجران آفریقایی را از خطراتی که در طول سفر با آن روبه رو هستند آگاه کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ایتالیا و سازمان بین المللی مهاجرت  برنامه ای را در آفریقا آغاز کردند تا به متقاضیان مهاجرت درباره خطرات این سفر هشدار دهند. 

بر این اساس، آنجلینو آلفانو -- وزیر کشور ایتالیا -- گفت اگر شمار بسیاری از 400 هزار مهاجری که از سال 2014 به سواحل ایتالیا رسیده اند از جنگ و آزار و اذیت می گریزند، شمار بسیاری از آنها « در جستجوی مزایای بیشتر، دموکراسی، رفاه و رسیدن به آرزوهای خود هستند. »

وی به زنانی اشاره کرد که در برابر شوهران خود در لیبی هدف سؤءاستفاده جنسی قرار گرفته اند یا کسانی که در دست قاچاقچیان انسان قرار دارند و یکی از نزدیکان آنها مقابل چشمشان از تشنگی در بیابان جان خود را از دست می دهد یا در دریا غرق می شود. 

این مقام ایتالیایی گفت: « آیا آنها همه اینها را پیش از مهاجرت می دانند ؟ اصلا اطمینانی نیست. همه، همه چیز را نمی دانند. برای آنکه این درد و رنج دوباره زنده نشود، مهاجران به ندرت از این درد با کسانی که در کشور مانده اند سخن می گویند. »

شمار بسیاری از مهاجران به ویژه کسانی که از غرب آفریقا می آیند در ایتالیا از خشونت ها و شرایط سختی که به ویژه در لیبی با آن مواجه شده اند سخن می گویند. 

هدف از این برنامه تبلیغاتی (مهاجران آگاه )- که بودجه 1.5 میلیون یورویی آن را وزارت کشور ایتالیا فراهم کرده است- این است که این پیام را از طریق شبکه های اجتماعی، تلویزیون و رادیو در 15 کشور غرب و شمال آفریقا به مردم منتقل کند. 

این برنامه به ویژه بر اساس شواهد مهاجران در ایتالیا و در طول سفر خود از نیجر است که سازمان بین المللی مهاجرت آن را جمع آوری کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
الهم عجل لولیک الفرج . آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
خبرگذاریتون عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
لعنت خدا بر آنان باد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
شما تو انتخاب تیتر خبرهاتون دقیقا از تکنیک های خبرگزاری های غربی استفاده می کنید
مثلا یه جمله ی کوتاه در مورد تجاوز جنسی تو خبر هست یک جوری تیتر خبر رو می نویسید انگار چی نوشته شده در حالیکه متن چیزی بیشتر از تیتر در اختیار خواننده قرار نمی ده
این رویکرد یعنی استفاده از واژه های با مضمون تحریک کننده برای کلیک خوردن بیشتر سایت

البته مطمئنم این نظر رو نشون نمیدید ولی حداقل یه بار بخونید و روش فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
لعنت بر همه ی انسانهایی که حیفه اسم حیوان رو یدک بکشن . ادمهایی که جایی نشستن که لیاقتشو ندارن و احمقتر از اونا کسایی که اجازه ظلم میدن و کار به جایی میرسه که دیگه هیچی جلودارشون نیست و هر ظلم و جنایتی هم میکنن برای همه عادی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
اون موقع که داعش رو بوجود آوردین باس فکر اینجاهاش رو هم میکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
دوای تمام دردهای بشر تنها ظهور است:اللهم عجل الولیک الفرج
آخرین اخبار