چهاردهمین دوره مسابقات ازمایشگاهی دانش اموزی کشور در قزوین با برتری تیم خراسان رضوی به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ در این مسابقات تیمهای قزوین و مازنداران هم دوم و سوم شدند.

در این دوره از مسابقات در رشته فیزیک ، استان خراسان رضوی موفق به کسب مقام اول شد و استانهای قزوین و کردستان مقامهای دوم و سوم را کسب کردند .

در رشته شیمی هم استانهای قم ، قزوین و مازندران به ترتیب مقامهای اول تا سوم را به دست اوردند .

در رشته زیست شناسی ، استان مرکزی رتبه اول را از آن خود کرد و استانهای قزوین و خراسان رضوی رتبه  دوم و سوم را کسب کردند .

تیم های اذر بایجان غربی در رشته زیست شناسی و خوزستان در رشته شیمی و شهرستانهای تهران در رشته زیست شناسی  ، بعنوان تیمهای برگزیده اخلاق شناخته شدند .

معاون متوسطه وزارت اموزش و پرورش  سخنران اصلی این مراسم گفت: امسال ازمایشگاه بعنوان یک درس به مجموعه دروس پایه دهم  اضافه شده است .

زرافشان افزود : در ردیف بودجه ای که مجلس شورای اسلامی انرا تصویب کرد  که دو درصد از درامد گاز برای توسعه ازمایشگاههای کشور اختصاص یافته است .

زرافشان گفت : امسال اولویت تجهیز ازمایشگاههای پایه دهم است .

وی همچنین از ساخته شدن 115 پژوهش سرا در کشور خبر داد و گفت : در حال حاضر 500 پژوهش سرا دانش اموزی فعال است که مدارس می توانند از ازمایشگاههای پژوهش سرا ها استفاده کنند .

زرافشان بودجه ی کافی برای تجهیز ، کل دوره های تحصیلی را بیش از140 میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت : با تخصیص به موقع این بودجه امکانات اموزشی ازمایشگاهها تا مین می شود.

وی همچنین گفت : ازبودجه پارسال خریدهایی برای مدارس انجام شده که سال تحصیلی جدید این امکانات وارد مدارس می شود .

زرافشان ،شتاب بخشی به توسعه علمی کشور را از اهداف اصلی وزا رت اموزش و پرورش دانست و گفت : برگزاری این مسابقات در واقع بستر سازی برای شتاب بخشی به توسعه علمی کشور است.

زرافشان با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای دانش اموزان گفت : دانش اموزان با عملیاتی کردن آ نچه که در ذهن دارند ، می توانند عرصه توسعه علمی کشور را سریعتر طی کنند .

وی مشارکت تیمی در مسابقات برای ایجاد هم افزایی در توانمندیها  را از مزیتهای این دوره از مسابقات ذکر کرد .

معاون متوسطه وزارت اموزش و پرورش مهمترین رویکرد وزارت اموزش و پرورش را کاربردی کردن مفاهیم اموخته شده بیان کرد .

داوود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برگزاری مسابقات آزمایشگاهی و تجهیز پژوهش سراها موجب رشد علمی دانش آموزان می شود.

سالار قاسمی مدیرکل اموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت : در حال حاضر6 پژوهش سرای دانش آموزی در استان داریم که 8 پژوهش سرای دیگر به آن اضافه خواهد شد.

در چهاردهمین دوره مسابقات ازمایشگاهی کشور 288 دانش اموز دختر و پسر شرکت داشتند.
انتهای پیام/.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار