'گیلان؛

دستگیری عامل سوء استفاده از تصاویر خصوصی

عامل سوء استفاده از تصاویر خصوصی شهروند گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی شناسایی و دستگیر شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛. رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان با اعلام دستگیری عامل سوء استفاده از تصاویر خصوصی گفت: در پي ارجاع یک فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي خانم 33 ساله گیلانی مبني بر سوء استفاده از تصاوير خصوصي وی در شبکه های اجتماعی موبایلی، موضوع به صورت ويژه در دستورکار پليس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمدخاني افزود: با پي جويي هاي فني و پليسي، عامل سوء استفاده از تصاوير خصوص خانم 33 گيلاني در شبکه های اجتماعي مبتني برموبايل نسخه خارجي، كه مردي 24 ساله اهل و ساکن رشت بود، شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شد .

وی اظهار داشت: با توجه به ادله ديجيتال كشف شده، متهم به صراحت به بزه انتسابي خود و اينکه با سوء استفاده از تصاوير خصوصي شاکی در تلگرام، تانگو و اینستاگرام و نسبت دادن مطالب ناروا و خلاف واقع قصد اغفال کاربران را داشته، اعتراف و انگيزه خود را از اينکار غیر اخلاقی عنوان کرد.

رئيس پليس فتاي استان گيلان با بيان اينكه متهم جهت سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت معرفي شد، تصريح كرد: طبق ماده 16 فصل پنجم، هتک حيثيت و نشر اکاذيب، قانون جرايم رايانه اي، هر كس به وسيله سامانه هاي رايانه اي يا مخابراتي، فيلم يا صوت يا تصوير ديگري را تغيير دهد يا تحريف کند و آن را منتشر يا با علم به تغيير يا تحريف منتشر کند، به نحوي که عرفاً موجب هتک حيثيت او شود، به حبس از نود و يک روز تا دو سال يا جزاي نقدي از 5 ميليون ريال تا 40 ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ محمدخاني در پايان از شهروندان خواست، به غریبه های ناشناس در شبکه های اجتماعی به هیچ عنوان اعتماد و اطمینان نکنند ، در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشاني Gfata@police.ir گزارش دهند.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.