وزیر اقتصاد گفت : طرح جامع مالیاتی کشور با روش های بسیار سیستماتیک و علمی وارد مرحله عملیاتی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،طیب نیا امروز در سی امین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استانداری خراسان رضوی گفت : مالیات در بین روش های بد تامین منابع دولت کم زیان ترین شیوه است اما تاکنون مالیات از بخش مولد کشور به دولت تزریق می شده اما با سیتم جدید طرح جامع مالیاتی ،اطلاعات کاملا شفاف می شود و افرادی که از مالیات فرار کرده اند شناسایی می شوند.

وی افزود : این طرح بدون ارتباط مستقیم ماموران با مودیان مالیاتی و از طریق سیتم اطلاعاتی صورت می گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست های اصل 44 قانون اساسی گفت : در گذشته 87 درصد واگذاری بنگاهها به بخش خصوصی واقعی نبوده است اما به جرئت ادعا داریم که هم اکنون 100 درصد واگذاری های دولت به بخش خصوصی به بنگاههای واقعی بوده است.

وی با اشاره به اتفاقات نوید بخش در حوزه اقتصاد گفت : آثار مثبت برجام آرام آرام در فضای اقتصاد کشور ملموس است و در چهار ماهه ابتدای امسال 37 درصد افزایش حجم صادرات داشته ایم .

طیب نیا گفت : در حوزه مسکن نیز نشانه های خوبی مشاهده می شود و از پاییز 94 آثار رشد اقتصادی در مسکن قابل مشاهده است.

وی در خصوص پیوستن پدیده به بورس نیز گفت : فرآیند پذیرش پدیده در بورس نیازمند ارائه صورت های مالی است که اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و ما نظر مثبتی در خصوص پیوستن پدیده به بئرس داریم و تلاش داریم تا حداکثر نرمش را در خصوص تسهیل قوانین و مقررات را داشته باشیم.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.