مدیرکل کمیته امداد استان همدان از اعطای یک‌هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی و کارگشایی به مددجویان استان خبر داد.

اعطای 1450  فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد همدانی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پیمان ترکمانه گفت: ۴۸ هزار خانوار در قالب ۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر در استان همدان زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد هستند.

وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات کارگشایی به مددجویان از راهکارهای کمیته امداد برای رفع مشکلات خانواده‌‌های محروم و نیازمند است و همچنین وام‌های اشتغالزایی در راستای کسب درآمد مستقل و خودکفایی به مددجویان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات کارگشایی و اشتغال در قالب طرح‌‌های کارانگیزی، توان‌‌افزایی و خودکفایی به خانواده‌های زیرپوشش پرداخت می‌شود، افزود: تسهیلات اشتغال به مددجویانی پرداخت می‌شود که مهارت لازم در کسب و کار مورد نظر را از طریق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کسب کرده باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به اینکه سالانه 10 درصد از خانواده‌های مددجویان با توانمندسازی و خودکفایی باید از چرخه حمایتی خارج شوند، بیان کرد: سال گذشته برای اشتغالزایی خانواده‌های زیر پوشش این نهاد مبلغی بیش از 311 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز یک‌هزار و 450 فقره تسهلات کارگشایی و اشتغال به مددجویان زیر پوشش با اختصاص اعتباری بیش از 33 میلیارد ریال پرداخت شده است.

ترکمانه با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های محروم و نیازمند در حوزه‌های فکری و فرهنگی نیز در دستور کار است، عنوان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان زیر پوشش این نهاد با رویکرد افزایش خودباوری، تقویت روحیه اعتماد به نفس و دین‌باوری از مهمترین برنامه‌هایی است که در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه خانواده مددجویان به صورت رایگان از آموزش‌های کانون‌های فرهنگی کمیته امداد بهره‌مند هستند، افزود: ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی در زمینه‌های قرآنی، اخلاقی، مهارت‌های زندگی، آشنایی با فضای مجازی و رسانه، فعالیت‌های پژوهشی و علمی در کانون‌های تابستانی مورد توجه است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان اظهار داشت: بیش از 48 هزار خانوار در قالب 90 هزار و 500 نفر به طور مستقیم از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند که از این تعداد هزار و 40 خانوار در قالب 2 هزار و 550 نفر دارای سرپرست زندانی هستند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان تحت حمایت در زمینه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، اشتغال، مشاوره حقوقی، تأمین مسکن، جهیزیه نوعروسان و مستمری کمک‌رسانی می‌کند.

ترکمانه عنوان کرد: خیران و نیکوکاران در راستای کمک‌رسانی به محرومان و نیازمندان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد در سطح استان تحویل دهند و یا صدقات خود را از طریق سامانه #٨٨٧٧* پرداخت کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.