رحیم بنامولایی رئیس اتاق البرز در گفتگو با خبرنگار
صنعت،تجارت و کشاورزی گروه
اقتصادی باشگاه
خبرنگاران جوان، در رابطه با فرهنگسازی در حوزه گردشگری گفت: در صورتی که
هدف ما جذب توریست در سطح وسیع است؛ جامعه باید آموزشهایی
ببیند و مردم فرهنگ خاص برخورد با توریستها را داشته باشند.
وی در ادامه تصریح
کرد: به عنوان مثال در مشهد هیچ گونه آشنایی در رابطه با گردشگران زیارتی
خارجی وجود نداشت و در ابتدا مواردی از برخوردهای ناصحیح و اطلاعرسانی غلط
صورت میگرفت اما به مرور زمان با ارتقا فرهنگ مردم پیشرفتهای زیادی در
این زمینه صورت گرفت و در حال حاضر فرهنگ برخورد با توریستهای خارجی در
این شهر نهادینه شده است.
بنامولایی با اشاره به
نقش رسانهها در نهادینه کردن فرهنگ برخورد با گردشگران تاکید کرد: در
صورتی که در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم قادر خواهیم بود در زمینه
جذب بیشتر توریست به دستاوردهای بالاتری دست یابیم و همانطور که
طبق سند چشمانداز 1404 پیشبینی شده به رقم 25 میلیون گردشگر در سال دست
یابیم.
رئیس اتاق البرز با بیان اینکه مقدمات این
فرهنگسازی فراهم شده است، پیشنهاد داد: در دانشگاهها نیز باید واحدهایی در
این زمینه تعریف شود و رشتهها یا واحدهایی بوجود بیاید که نسل جدید و
تحصیلکرده کشور بتواند با این نوع فرهنگ خاص آشنایی بیشتری پیدا کنند.
وی
تصریح کرد: کشور ما قابلیتهای بسیار بالایی در زمینه جذب توریست دارد و با توجه به امکانات بسیار بالا و نیروی درمانی متخصص در کشور و
همچنین موقعیتهای جغرافیایی بکر همچون کوهها و کویر میتوانیم به
درآمدزایی در این بخش از صنعت گردشگری نیز امیدوار باشیم.
وی
در پایان تاکید کرد: صنعت توریسم یک تجارت خاص است و با توجه به مزیت
امنیتی بالا در کشور ما و کاهش اقبال توریستها در نقاط دیگر دنیا و افزایش
روز به روز گردشگران در ایران باید تمام تلاشمان را در جهت افزایش توریست
که هم باعث ارتقا صنعت و همچنین فرهنگ جامعه میشود به کار ببریم هر چند در
زمینه توریست تفریحی باید فرهنگ سازی بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام/