کم‌تحرکی و فعالیت پایین بدنی سالانه میلیاردها دلار هزینه به اقتصاد جهان تحمیل می‌کند.

هزینه 67.5 میلیارد دلاری کم‌تحرکی بر اقتصاد جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ای‌بی‌سی استرالیا؛ کم‌تحرکی و فعالیت پایین بدنی  سالانه میلیاردها دلار هزینه بر اقتصاد جهان تحمیل می‌کند. از سال 2013 تاکنون، بار هزینه کم‌تحرکی و پایین‌بودن فعالیت فیزیکی بر اقتصاد جهان بیش از 67 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده‌است. 

پژوهش‌های دانشگاه سیدنی روی کارمندان در 142 کشور جهان  نشان می‌دهد کم‌تحرکی یکی از معضلات زندگی مدرن است که طیف آن در میان کارمندان بیشتر است. کارفرمایان برای مقابله با فعالیت پایین بدنی و کم‌تحرکی به طورفزاینده‌ای کارمندان را به ورزش در محل کار تشویق می‌کنند. بنابر نتایج این تحقیق که در نشریه علمی لانست" منتشر شد، کارمندان در کشورهای مختلف جهان باید روزانه 10 هزار قدم بردارند. در این صورت، حجم زیادی از هزینه‌های مقابله با بیماریهای ناشی از کم تحرکی کاسته می‌شود.

کم‌تحرکی از مهمترین علل بیماری‌ها است که تغییر سبک زندگی، افزایش بودجه سلامت و خدمات درمانی و در نهایت مرگ زودرس را به دنبال دارد.

پیامدها و بیماری‌های  ناشی از کم‌تحرکی در کشورهای درحال توسعه به مراتب شدید تر است و این روند اغلب به مرگ زودرس منجر می‌شود.

ملودی دینگ –محقق ارشد دانشگاه سیدنی استرالیا—با اشاره به هزینه‌های سرسام آور بیماریهای مزمن مانند دیابت و عوارض قلبی گفت: این بیماری‌ها مرتبط با کم‌تحرکی و پایین‌بودن فعالیت های بدنی است که علاوه بر پیامدهایی همچون مرگ زود رس، می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بر اقتصاد دولتها تحمیل کند.

محقق ارشد دانشگاه سیدنی ادامه داد: برای مقابله با کم‌تحرکی بهتر است هر فرد روزانه 10 هزار قدم بردارد. این رویه را می‌توان حین یک مکالمه تلفنی، پیاده‌روی تک نفره یا گروهی در کنار دریا و پارک تکمیل کرد.

وی افزود: تنها در سال 2013، بار هزینه کم‌تحرکی و پایین‌بودن فعالیت فیزیکی بر اقتصاد استرالیا، بیش از 805 میلیون دلار برآورد شد که سهم بزرگی از آن صرف هزینه‌های مقابله با بیماری های ناشی از کم‌تحرکی بود. 

این پژوهش با حمایت مالی استرالیا در 142 کشور و روی 93.2 درصد جمعیت جهان انجام شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار