مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی وجود 99 کار آفرین ملی در این استان را فرصت مناسبی برای شکوفایی اشتغالزایی دانست .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه افزود :کارافرینان و فرهیختگان، آذربایجان شرقی را از سایر استان ها متمایز کرده و این قشر در جامعه منشا تحول، پیشرفت و شکوفایی هستند.

وی با یاد آوری اینکه در طول سال جلسات و کارگروه های مختلفی در موضوع اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست استاندار برگزار و همه موضوعات مربوط به اشتغال زایی در استان بررسی می شود. از تشکیل کمیته تعاون تحت عنوان کمیته رسیدگی به تعاونی های مشکل دار خبر داد و عنوان کرد: در استان 50 تا 60 تعاونی مشکل دار داشتیم که در حال حاضر این میزان به 11 تعاونی کاهش پیدا کرده است.

حسینی آذربایجان شرقی را از مهاجر پذیرترین استانهای کشور برشمرد و افزود: آذربایجان شرقی نزدیک به سه میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت فعال و یک میلیون و 200 هزار نفر شاغل هستند که از این تعداد افراد شاغل30 درصد در بخش کشاورزی 40 درصد در بخش صنعت و 38 درصد در بخش درمان فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: برای تامین مستمری بازنشتگان 68 هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته، 630 هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی، 123 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی و 2میلیون و 350 هزارنفر تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار